Metoda na bloga

Data wpisu: 09.09.2015

Od dawna wiadomo, że blog firmowy w dużej mierze uczestniczy w budowaniu wizerunku firmy. Pomaga wypracować autorytet i daje szansę wyróżnić się na tle konkurencji. Poznaj sześć żelaznych zasad komunikowania się za pomocą bloga firmowego.

 

1. Nie baw się w chowanego

Nie każdy lubi stać w świetle fleszy. Autor firmowego blogu często pozostaje anonimowy – to błąd. Czytelnik chętniej zainteresuje się publikowanymi przez Ciebie treściami, jeżeli się przedstawisz. Wyjdź z cienia – podpisz się, umieść zdjęcie i nie zapomnij napisać paru zdań o sobie.
 
Socjomania

Na blogu Socjomanii nie znajdziesz autora widmo. Obecnie zespół liczy osiem osób, każdy podpisuje się pod swoim tekstem. W zakładce Zespół znajdziemy zdjęcia i krótkie sylwetki.

 

2. Nie sprzedawaj

Internauci czytają blogi, bo chcą uzyskać informacje na tematy, którymi się interesują. Zapewne nie jest to oferta sprzedażowa w każdym poście. Odbiorca oczekuje wartościowej treści, a gdy już ją dostanie, z pewnością wróci po więcej.
 
Perfect Wedding

Ola z perfect-wedding.pl nie reklamuje swoich usług wprost , dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem – ukazuje siebie jako eksperta oraz inspiruje odbiorów.

 

3. Bądź konsekwentny

Nie piszesz – nie żyjesz. Nie ma nic gorszego od bloga, na którym od dawna nic się nie dzieje. Regularność to podstawa. Jeśli chcesz, żeby był wysoko pozycjonowany musisz go systematycznie prowadzić.
Najlepiej będzie jeśli zaplanujesz wpisy, a bloga potraktujesz jako ważny element strategii marketingowej firmy. Nie masz pomysłu, nie wiesz jak go prowadzić – zatrudnij agencję, która wesprze Cię w działaniach.
 

4. Od przybytku głowa (nie) boli!

Pewnie się zastanawiasz, jak często publikować posty. Zasypywanie odbiorców zbyt dużą ilością informacji zmniejszy ich zaangażowanie. Z drugiej strony umieszczanie postów raz w miesiącu może pozostawić niedosyt po stronie użytkownika.
 
Vacu

Nie myśl, że jedynym właściwym rozwiązaniem jest publikowanie treści 1-2 razy w tygodniu. Dobrym przykładem jest VACO – zielona ochrona. Posty umieszczają na blogu raz w miesiącu. Dostosuj swoją aktywność do branży i zapotrzebowania na treści.

 

5. Nie komplikuj

Pisz dla ludzi. Używaj prostego i zrozumiałego języka. Unikaj zwrotów dla Ciebie oczywistych, których nie zrozumie Twój czytelnik. Znajdź język, którym będziecie się sprawnie komunikować. Mój promotor zawsze powtarzał Pisz tak, jakbyś pisała dla swojej mamy – dla Ciebie mama = target :). Nie każdy wie czym jest user experience, Twoją misją jest pomoc w zrozumieniu zjawiska.
 

6. Bądź atrakcyjny

Większość ludzi ocenia książkę po okładce, to samo dzieje się gdy odwiedzają Twoją stronę. Zastanów się – layout Twojej strony zaprasza czy odstrasza?
Publikowane treści muszą być wartościowe, nie zapominaj jednak o tym, że powinny być czytelne. Zadbaj o przejrzysty układ, o to by Twój odbiorca mógł z łatwością podróżować po Twojej stronie. Ogranicz liczbę widżetów do minimum, spowalniają ładowanie strony. Wybierz odpowiedni rodzaj i rozmiar czcionki, zadbaj o przyjazną dla oka kolorystykę. Pamiętaj o spójności wizerunkowej bloga ze stroną internetową.
 
Tchibo

Przykład możecie brać z bloga Tchibo. Przejrzysty układ, pożądane treści i czysty layout to wisienka na torcie.

 

Joanna WieczorekJoanna Wieczorek
asia@adencja.pl
 
Specjalista ds. Marketingu