Data
9.04.2018
Klient
Clinica Uśmiechu
Czas realizacji
współpraca stała
Zakres prac
- kampania sprzedażowa w Google AdWords oraz sieci GDN
(reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania Google, a także elastyczne, kierowane na listy odbiorców, w sieci GDN; mierzenie konwersji w postaci połączeń telefonicznych)
Kompleksowa obsługa firmy w Internecie
Clinica Uśmiechu to lokalny gabinet stomatologiczny, z którym współpracę podjęliśmy ponad 2 lata temu. W początkowej fazie zajmowaliśmy się kompleksową obsługą konta FB (case study z tych etapów można zobaczyć tutaj >>). Po kilku bardzo ciekawych miesiącach, dołożyliśmy do tego administrację i zarządzanie stroną WWW. W tym czasie na stronie dokonaliśmy kilku istotnych (pod kątem odwiedzających) zmian, w tym między innymi:
- dodaliśmy nowe działy – media oraz aktualności (posty zaciągane bezpośrednio z FB),
- zaktualizowaliśmy dział Zespół (wykonując sesję zdjęciową),
- wdrożyliśmy popup informujący o ważnych wydarzeniach, sprawach, czy nowościach w ofercie,
- poprawiliśmy wewnętrzne linkowanie, a także meta tytuły na stronach itd.
Po tych zmianach, przekonaliśmy Pana Jakuba (właściciela) do wejścia w nowy kanał marketingowy – AdWords. Wcześniej, jak łatwo się domyślić, Klient nie prowadził tego typu działań.
Google AdWords dla Clinica Uśmiechu
Przystąpiliśmy zatem do analizy i przygotowaliśmy plan kampanii AdWords.
Wartości dodane, które wykorzystaliśmy na tym etapie:
- nieposzlakowana opinia wśród pacjentów,
- dyżury świąteczne, weekendowe,
- mile widziani „mali pacjenci”, którzy po wizycie w Clinice Uśmiechu przestają się bać dentysty.
Po wdrożeniu planu na konto, rozpoczęliśmy prowadzenie kampanii.
Najważniejszą sprawą w przypadku AdWords jest oczywiście mierzenie konwersji i jej optymalizacja.
My, w tym przypadku, podjęliśmy decyzję, że skuteczność kampanii będziemy mierzyć za pomocą połączeń telefonicznych. Wdrożenie odpowiednich kodów wraz z konfiguracją konta AdWords, dało nam możliwość analizy ilość, a także jakości połączeń (odebrane/nieodebrane, czas trwania połączenia).
Na bieżąco i stale optymalizując kampanię, udało nam się osiągnąć następujące wskaźniki:
- 4782 kliknięcia w reklamę,
- 6,7% średni CTR,
- 561 połączeń telefonicznych,
- 381 połączeń trwających powyżej 15 sekund,
< 8 zł = pozyskanie wartościowego połączenia!!!
Dzięki uzyskanym doskonałym efektom, Pan Jakub w 100% uwierzył w siłę kampanii AdWords.
Dlatego też aktualnie działania AdWords stanowią dla Clinicy Uśmiechu bardzo ważny kanał marketingowy.
Podsumowanie:
Klient: Clinica Uśmiechu Jakub Ligarski
Strona docelowa: www.klinikausmiechu24.pl oraz jej podstrony
Działania: AdWords
Czas trwania: > 4 miesięcy
Prezentacja wyników: poniższa infografika