Data

9.04.2018

Klient

Clinica Uśmiechu

Czas realizacji

współpraca stała

Zakres prac

- kampania sprzedażowa w Google AdWords oraz sieci GDN
(reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania Google, a także elastyczne, kierowane na listy odbiorców, w sieci GDN; mierzenie konwersji w postaci połączeń telefonicznych)

Autor wpisu

Magdalena Grupińska

Magdalena Grupińska

Kompleksowa obsługa firmy w Internecie

Clinica Uśmiechu to lokalny gabinet stomatologiczny, z którym współpracę podjęliśmy ponad 2 lata temu. W początkowej fazie zajmowaliśmy się kompleksową obsługą konta FB (case study z tych etapów można zobaczyć tutaj >>). Po kilku bardzo ciekawych miesiącach, dołożyliśmy do tego administrację i zarządzanie stroną WWW. W tym czasie na stronie dokonaliśmy kilku istotnych (pod kątem odwiedzających) zmian, w tym między innymi:

  • dodaliśmy nowe działy – media oraz aktualności (posty zaciągane bezpośrednio z FB),
  • zaktualizowaliśmy dział Zespół (wykonując sesję zdjęciową),
  • wdrożyliśmy popup informujący o ważnych wydarzeniach, sprawach, czy nowościach w ofercie,
  • poprawiliśmy wewnętrzne linkowanie, a także meta tytuły na stronach itd.

Po tych zmianach, przekonaliśmy Pana Jakuba (właściciela) do wejścia w nowy kanał marketingowy – AdWords. Wcześniej, jak łatwo się domyślić, Klient nie prowadził tego typu działań.

Google AdWords dla Clinica Uśmiechu

Przystąpiliśmy zatem do analizy i przygotowaliśmy plan kampanii AdWords.

Wartości dodane, które wykorzystaliśmy na tym etapie:

  • nieposzlakowana opinia wśród pacjentów,
  • dyżury świąteczne, weekendowe,
  • mile widziani „mali pacjenci”, którzy po wizycie w Clinice Uśmiechu przestają się bać dentysty.

Po wdrożeniu planu na konto, rozpoczęliśmy prowadzenie kampanii.

Najważniejszą sprawą w przypadku AdWords jest oczywiście mierzenie konwersji i jej optymalizacja.
My, w tym przypadku, podjęliśmy decyzję, że skuteczność kampanii będziemy mierzyć za pomocą połączeń telefonicznych. Wdrożenie odpowiednich kodów wraz z konfiguracją konta AdWords, dało nam możliwość analizy ilość, a także jakości połączeń (odebrane/nieodebrane, czas trwania połączenia).

Na bieżąco i stale optymalizując kampanię, udało nam się osiągnąć następujące wskaźniki:

  • 4782 kliknięcia w reklamę,
  • 6,7% średni CTR,
  • 561 połączeń telefonicznych,
  • 381 połączeń trwających powyżej 15 sekund,
  • < 8 zł = pozyskanie wartościowego połączenia!!!

Dzięki uzyskanym doskonałym efektom, Pan Jakub w 100% uwierzył w siłę kampanii AdWords.
Dlatego też aktualnie działania AdWords stanowią dla Clinicy Uśmiechu bardzo ważny kanał marketingowy.


Podsumowanie:

Klient: Clinica Uśmiechu Jakub Ligarski
Strona docelowa: www.klinikausmiechu24.pl oraz jej podstrony
Działania: AdWords
Czas trwania: > 4 miesięcy
Prezentacja wyników: poniższa infografika

Case Study: Google AdWords dla Clinica Uśmiechu