Błędy w e-commerce

Data wpisu: 25.09.2017

Podczas naszych wstępnych rozmów z klientami często zdarza się nam słyszeć, że oczekują zaprojektowania “sklepu, który sprzedaje”. Ten enigmatyczny zwrot słyszymy przynajmniej kilka razy w roku. Nasi rozmówcy mylnie zakładają, że “ładnie” zaprojektowany sklep internetowy to przepustka, do tego by zarabiać.

Niestety w rzeczywistości, to czy sklep online okaże się dochodowym biznesem czy nie, zależy od wielu czynników, których przedsiębiorcy wielokrotnie nie biorą pod uwagę. Oczywiście na kilka z nich my, jako agencja, mamy wpływ. Staramy się projektować strony zgodnie z zasadami User Experience i Web Design’u, a także doradzać, jaki typ działań marketingowych jest najlepszy dla danego biznesu. Klienci jednak nie mogą zapominać, że zaprojektowanie funkcjonalnego sklepu to dopiero pierwszy krok!

Panuje przekonanie, że w Internecie można sprzedać wszystko. Bardzo możliwe, że tak jest… ale nie można zapominać, że dzisiejszy konsument jest bardziej świadomy i wymagający. Wie, czego oczekuje, a dzięki możliwościom Internetu, w ciągu kilku chwil, może odszukać konkurencję, która oferuje podobny produkt do naszego. Dlatego bardzo ważnym jest odpowiednia prezentacja produktu – fotografie dobrej jakości i interesujące opisy. Nawet najlepiej zaprojektowany sklep online nie może zagwarantować wysokiej sprzedaży, jeżeli oferowany produkt jest nieatrakcyjny dla potencjalnego klienta.

Czynnikiem sukcesu jest także ilość czasu włożona w zaistnienie w sieci – jeżeli nie inwestujemy w odpowiednią promocję, to mamy małe szanse na to, że nasz produkt zostanie zauważony. Cytując Stuart’a Henderson’a “Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt, poza nami nie wie, co robimy.”

Początkujący przedsiębiorcy zapominają także o bardzo istotnym elemencie, jakim jest obsługa sklepu. W przypadku sklepów stacjonarnych oczywistym jest, że potrzebujemy sprzedawcy, który zajmie się obsługą klienta. W przypadku sklepu online panuje przekonanie, że sklep się “sam obsługuje”. Przecież wszystko jest zautomatyzowane! To spory błąd, który w wielu przypadkach może decydować o niepodjęciu decyzji zakupowej. Klient online także potrzebuje wsparcia, szybkiej i sprawnej odpowiedzi – jeżeli jej nie otrzymuje, w ciągu kilku chwil może zwrócić się do konkurencji.

Nasza rada? E-commerce to przyszłość, dlatego działaj, testuj, zdobywaj doświadczenie i korzystaj ze wsparcia profesjonalistów!

Błędy w e-commerce