Data

11.08.2015

Autor wpisu

Tomasz Jeziorski

Tomasz Jeziorski

Strona WWW to jeden z kluczowych elementów marketingu internetowego, który wspiera wizerunek marki. Nie ulega wątpliwości, że to właśnie ona stanowi wizytówkę firmy i że to z nią użytkownik ma styczność najczęściej. Warto uświadomić sobie, jak istotną rolę odgrywa oraz jakie korzyści niesie ze sobą strona zbudowana zgodnie z zasadami user experience i współczesnego designu, oparta na najnowszych technologiach.

Proces budowy strony WWW

Proces jej tworzenia składa się z kilku etapów, których nie należy pomijać, jeżeli chcemy osiągnąć sukces. Jest czasochłonny i wymaga wiedzy oraz zaangażowania wszystkich pracowników agencji. Nie będzie on przebiegał płynnie, jeśli komunikacja na linii Klient – agencja zostanie zakłócona. Dialog między obiema stronami to ważny element współpracy, który pozwoli agencji wykonać projekt zgodnie z wytycznymi podanymi przez Klienta i uniknąć nieporozumień.

Krok 1 – spotkanie

Podstawowym krokiem do udanej współpracy jest pierwsze spotkanie, na którym Klient przedstawia swoje upodobania, pomysły oraz cele, które chce osiągnąć. To pozwoli agencji w pełni zrozumieć jego potrzeby i oczekiwania.

Ważne jest także, by agencja dokładnie poznała samą firmę Klienta. Czym się zajmuje, w jakiej branży działa oraz jak prezentuje się na tle konkurencji, jaka jest jej wartość dodana. Klient uzupełnia tę wiedzę informacjami, które posiada, ponieważ doskonale zna swoją firmę, a także wady i zalety branży, w której działa.

Materiały niezbędne do projektowania strony internetowej

Kolejnym elementem procesu jest przygotowanie treści, które znajdą się na stronie WWW. W zależności od wcześniejszych ustaleń, są one tworzone przez agencję lub przekazane przez Klienta w odpowiednich formatach. Należą do nich między innymi logo firmy, zdjęcia, teksty do działów czy pliki video.

Jeśli do tej pory współpraca odbywa się płynnie, a Klient nie ma żadnych zastrzeżeń, agencja przygotowuje makietę witryny wraz z mapą. Zawiera ona motyw przewodni, a także prototypy strony głównej i każdej z podstron. Na ich podstawie, w późniejszym czasie tworzone są projekty graficzne.

W momencie, gdy Klient zdecyduje się na jedną z koncepcji, agencja zajmuje się rozwojem/programowaniem strony. Polega on między innymi na jej podstawowej optymalizacji czy responsywnym kodowaniu. Jest to także moment, w którym Klient ma szansę wprowadzić finalne poprawki. Po tym następuje ostatecznie testowanie strony z uwzględnieniem różnych urządzeń, ekranów i przeglądarek. Na tym kończy się proces powstawania strony WWW.

Finał – gotowa strona WWW

Na każdym etapie tworzenia witryny zarówno Klient, jak i agencja mają przypisane określone zadania. Klientowi pozwala to na bieżące śledzenie postępu prac, a co za tym idzie, zgłaszanie swoich ewentualnych sugestii czy poprawek. Dzięki temu finalnie ma świadomość, czego może się spodziewać i wie, że jego strona będzie zgodna z jego oczekiwaniami. Z kolei dla agencji oznacza to zyskanie cennego czasu i kolejnego zadowolonego Klienta.

Infografika – jak budujemy stronę WWW

Jak budujemy stronę WWW?