Data
4.08.2017
Dziś trochę o tym, jak w dużym skrócie wygląda praca nad projektami: stronami/sklepami WWW oraz identyfikacją wizualną.
DO DZIEŁA!
Identyfikacja wizualna
ANALIZUJEMY
Każdy projekt rozpoczynamy od analizy pozycji rynkowej firmy, jej produktu lub oferowanej usługi, a także jej grupy docelowej. Wszystko po to, by dobrać takie środki wyrazu, które konsekwentnie odzwierciedlą to, co ważne i wyjątkowe dla danej marki. Mamy świadomość, że zaprojektowana identyfikacja wizualna to inwestycja, która powinna przynieść klientowi w przyszłości zysk.
PLANUJEMY
Pracę nad logiem (a także pozostałymi elementami identyfikacji wizualnej) rozpoczynamy od tworzenia rysunków, szkiców, map myśli. W tej części pozwalamy sobie na odrobinę fantazji i dajemy upust naszej kreatywności. Szukamy najlepszej symboliki, typografii, a także dobieramy, odpowiednią dla branży i charakteru marki, kolorystykę. Na tym etapie powstaje zarys kreacji, która będzie podkreślała istotę tożsamości marki – jej charakter, korzyści i wartości.
TWORZYMY
Projektujemy rozwiązanie uszyte na miarę potrzeb i oczekiwań klienta. Prezentujemy minimum 3 koncepcje loga, z których powstaje wyrazisty znak, będący podstawą do stworzenia spójnego i skutecznego systemu identyfikacji wizualnej. Zależy nam na tym, by dobrany sposób i forma komunikacji z otoczeniem wyrażała wyjątkowość marki.
DZIAŁAMY DALEJ
Logo to nie wszystko. By marka idealnie ukazała swój potencjał, dobrze by logo było wspierane przez jednolity system materiałów, który zwiększy rozpoznawalność firmy. Nowe rozwiązania mają służyć określonemu celowi i być odpowiednio dobrane do specyfiki działalności.
Strony/Sklepy WWW
ANALIZUJEMY
Każdy projekt rozpoczynamy od analizy pozycji rynkowej firmy, jej produktu lub oferowanej usługi, a także jej grupy docelowej. Poznajemy również konkurencję. Im lepiej uda nam się zrozumieć branżę klienta, tym finalnie jesteśmy w stanie zaproponować lepsze rozwiązania (zarówno funkcjonalne, jak i technologiczne). Projektowanie to proces – żeby stworzyć stronę WWW czy sklep, które odpowiadają oczekiwaniom, musimy najpierw poznać te oczekiwania, a potem na bieżąco korygować kierunek, w którym zmierzają prace.
PLANUJEMY
Skupiamy się nad użytecznością strony, jej funkcjonalnością i zawartością, po to by w konsekwencji stworzyć projekt funkcjonalny – makiety strony WWW. Stanowią one punkt wyjścia do naszej wspólnej rozmowy z klientem o jego oczekiwaniach i potrzebach. Łatwa obsługa i prosta nawigacja to efekt mądrego planowania komunikacji tak, aby użytkownicy strony podejmowali dokładnie takie działania, jakich oczekujemy.
TWORZYMY
Przekładamy nasze początkowe założenia na projekt wizualny. Tworzymy projekty graficzne, które mają za zadanie zobrazować docelowy wygląd strony. Po akceptacji przez klienta widoków strony zabieramy się za kodowanie i testowanie, po to by nowa strona nie tylko mogła zaistnieć w internecie, ale także działała bez zarzutu na wszystkich urządzaniach mobilnych, szybko się wczytywała, a także posiadała odpowiednią ekspozycję w wynikach wyszukiwarki Google.
DZIAŁAMY DALEJ
„Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt, poza nami nie wie, co robimy” – wychodząc z tego założenia staramy się podpowiedzieć klientom, jakie działania powinni podjąć w dalszej kolejności, by dotychczasowa praca nad stroną WWW/sklepem nie poszła na marne. Profesjonalnie przygotowana kampania reklamowa daje szanse, że potencjalni klienci online zainteresowani daną ofertą, trafią na naszą stronę.