Data

24.03.2021

Autor wpisu

Magdalena Grupińska

Magdalena Grupińska

Media społecznościowe to bardzo istotny aspekt naszego życia. I ten kto powie, że jest inaczej – okłamie samego siebie. 🙂 Wraz z ewolucją Facebooka, Instagrama, LinkedIna czy Twittera, ludzie zaczęli prezentować swoją działalność właśnie na tych platformach. Szybki dostęp do milionów użytkowników to miliony sposobów na to, aby przedstawić swoją markę i sprzedać swoje produkty lub usługi.

Rodzi się natomiast kluczowe pytanie – jak zacząć sprzedawać nie będąc sztucznym i nachalnym? Przecież żaden potencjalny Klient nie pokusi się nawet o sekundowe spojrzenie na reklamę, z której płynie przekaz „KUP MNIE bo musisz” lub „SPRAWDŹ OFERTĘ bo tak”!

Tutaj z pomocą przychodzi SOCIAL SELLING.

Social Selling

Jest to metoda, która miękko podchodzi do procesu sprzedaży. Cel jest jeden – nieszybko, nieagresywnie, acz trwale, długodystansowo i delikatnie. Taka ma być właśnie relacja marka – klient. Tutaj liczy się indywidualne podejście, zrozumienie potrzeb, dopasowanie komunikatu do odbiorcy, wybranie odpowiednich narzędzi do swoich działań.

Posiadanie doskonałej strategii SOCIAL SELLING’u w mediach społecznościowych, może zapewnić optymalną liczbę sprzedaży (lub innych konwersji – w zależności od obranego celu) ze wszystkich platform. Media społecznościowe to najczęściej początek drogi w otchłań marketingu internetowego.

Najlepsze rozwiązanie? Poświęcenie większej uwagi na budowę swojej strategii w mediach społecznościowych niż kiedykolwiek.

Oto kilka naszych PROTIPÓW i wskazówek, jak taką strategię stworzyć.

Zdefiniuj swoje cele i zadania.

Zdefiniuj cele i zadania - Social Selling

Sprawa najważniejsza – określenie swoich celów i zadań. Jeśli nie wiesz, czego chcesz, to jak zamierzasz to zrobić? Metodą, która doskonale sprawdzi się przy obieraniu celów, jest metoda SMART. Pamiętaj, że Twoje cele mają być zgodne z Twoimi działaniami marketingowymi.

Przykładowe cele:

  • wzrost rozpoznawalności i zasięgu marki (jeśli jesteś nowy na rynku, chcesz, aby konsumenci o Tobie słyszeli – to ten cel jest dla Ciebie) – Twoim konkretnym celem może być zasięg każdego postu na poziomie 3 000 userów w ciągu jednego miesiąca; wiesz, że taka ilość jest dla Ciebie atrakcyjna, bo prowadzisz firmę (nisza) z usługami, która ulokowana jest w małym mieście,
  • sprzedaż (leady) – Twoim przykładowo obranym celem będzie sprzedaż ubrań marki X, która zwiększy się o 10% w ciągu 2 najbliższych miesięcy,
  • wizyty/ruch w serwisie internetowym (jeżeli prowadzisz sklep online – skieruj swoją uwagę na ten cel) – w tym miesiącu chcesz zwiększyć ruch na stronie o 15% (w porównaniu z poprzednim). Możesz osiągnąć to tworząc odpowiednie reklamy (i optymalizując je). Tworzysz 2 różne kampanie z tym samym celem na zwiększenie ruchu na witrynę, ale z różnymi odbiorcami, tak aby sprawdzić co lepiej działa.
  • poszerzenie wiedzy, zaistnienie jako ekspert – np. dentyści; tutaj celem jest „poszerzenie wiedzy wśród fanów na Twoim profilu FB”. Może to być dodanie w ciągu 1 miesiąca 5 postów, które nie tylko będą napakowane odpowiednią wiedzą, ale również dzięki nim zachęcisz do skorzystania ze swoich usług.

Mówiąc wprost, cele mają być realne, KONKRETNE, określone w czasie i mierzalne!

Zdefiniuj swoją strategię dotyczącą treści.

Zdefiniuj swoją strategię dotyczącą treści

Pamiętaj!
Nie wszystkie platformy mediów społecznościowych są takie same, dlatego też treść na platformach powinna być zdywersyfikowana. Facebook to dla ogólnego przykładu platforma B2C (business-to-consumer), więc tutaj content może być bardziej kreatywny, swobodny, skierowany wprost.

Z drugiej strony są platformy typowo B2B (np. LinkedIn) i tutaj stawiamy na treści profesjonalne.
Prowadzisz działania na LinkedIn?
PROTIP! Czy wiedziałeś, że na stronie
www.linkedin.com/sales/ssi możesz sprawdzić wartość wskaźnika „social selling index” dla swojego profilu?

Ta sama idea odnosi się do reklam – pamiętaj, że dobra treść to magnes dla użytkowników (i potencjalnych Klientów)!

Zastanów się, jakie treści Ty (albo poproś o opinię kogoś) chciałbyś zobaczyć na profilu z Twojej branży/segmentu rynku? Co na nich powinno się znaleźć? Do kogo powinny być skierowane?

Prowadzisz ośrodek wypoczynkowy, promujesz się na Facebooku i wiesz, że Twoimi odbiorcami są osoby posiadające dzieci? Zastanów się czy Twoja oferta jest dopasowana do takich właśnie użytkowników!

Zobacz co lepiej brzmi:

Ośrodek XYZ zaprasza na wakacje w nadmorskim mieście. Przyjedź do nas!

czy

Nadal szukasz miejsca na swoje wymarzone wakacje? Sprawdź już teraz nasz przestronny i rodzinny Ośrodek XYZ w pięknym nadmorskich mieście. Wiele atrakcji, wyżywienie w cenie, zapraszamy z pociechami! 10 kroków do plaży! Jesteś zainteresowany? Skontaktuj się z nami, a my pomożemy Ci zaplanować urlop marzeń!

Na pewno wybrałeś 2 opcje, bo wiesz, że dla rodzin liczy się bezpieczeństwo, atrakcje, wyżywienie, bliskość morza i oferta, która „chwyci za serce” :). Taka treść to zwykłe zaprezentowanie się z ludzkiej strony. Dzięki temu zbudujesz zaufanie do swojej marki, zyskasz autorytet, będziesz sprzedawać (np. wakacje), a także zyskasz nowe grono odbiorców/klientów.

Aby wspomóc social selling – użyj odpowiednich narzędzi do zarządzania mediami społecznościowymi.

Istnieją narzędzia, za pomocą których zarządzanie mediami społecznościowymi stanie się łatwiejsze i sprawi, że lepiej zrozumiesz swoich użytkowników/fanów, a jednocześnie będziesz miał możliwość wykorzystać ich potencjał do zwiększenia sprzedaży.

PIKSEL FB

Jedną z ważniejszych rzeczy, jeżeli prowadzisz działania na Facebooku, jest wdrożenie kodu Piksel FB na swoją stronę internetową. Piksel FB to „darmowy fragment kodu z Facebooka, który mierzy i przechwytuje dane osób, które odwiedzają witrynę”. Dzięki takiemu zabiegowi mamy możliwość reklamowania się osobom, o których wiemy, że są nami naprawdę zainteresowane. Mamy także opcję prowadzenia działań remarketingowych, opierania reklam na grupach nietypowych itd.

Menadżer Reklam

Pamiętaj o zasadzie – nie przyspieszaj!
Zwiększysz zasięg jednego posta… z pozycji posta (niebieski przycisk PROMUJ). Efekt? Wydasz więcej pieniędzy, zasięg kolejnych postów się zmniejszy, a organiczny zasięg nigdy nie będzie już taki sam (albo będzie ale pod długim czasie). Zamiast tego, po zebraniu lajków i organicznego zasięgu – utwórz reklamę w Menedżerze reklam na Facebooku. Działa – serio! 🙂

Eksperymentuj i czekaj! Nie poddawaj się za pierwszym razem, gdy reklama nie przyniesie takich wyników jak zakładałeś. Przetestuj odbiorców, rodzaj miejsc, w których publikujesz, grafiki, teksty, formaty. Jak mawiał Albert Einstain:

„Nie mam żadnych talentów – prócz namiętnej ciekawości.” 🙂

I ostatni najważniejszy PROTIP – „pamiętaj – jeżeli chcesz sprzedać, najpierw daj coś od siebie!” Buduj świadomie swoją markę!

Świadoma marka - Social Selling

Takich wskazówek moglibyśmy wymieniać bez końca ale… po to jesteśmy, aby Cię w tym wyręczyć. Nie do końca wiesz jak wyznaczyć sobie cel? A jeśli już wiesz, to nie potrafisz z obranego celu przejść do konkretnych działań? Nie wiesz jakie treści, będą odpowiednie dla Twojej marki? Chcesz, aby social selling stał się częścią Twojego biznesu? My we wszystkim pomożemy! 🙂

Chętnie podpowiemy Ci, w którą stronę warto rozwijać marketingowe moce w Twojej firmie!

Social Selling - agencja

 

Zróbmy coś wspólnie!
Wypełnij nasz formularz, a skontaktujemy się z Tobą w przeciągu 24h i porozmawiamy o Twoim biznesie oraz jego potrzebach.

A jeśli wolisz porozmawiać, to wystarczy, że napiszesz nam maila ze swoimi danymi na adres biuro@adencja.pl lub po prostu zadzwonisz: +48 660 685 064.
Swoich Klientów traktujemy jak partnerów w biznesie. Nie ma dla nas projektów niemożliwych do zrealizowania. Przekonaj się!