Data

14.04.2021

Klient

SEP-Uprawnienia

Czas realizacji

od: kwiecień 2020

Zakres prac

- SEO - pozycjonowanie strony WWW

Autor wpisu

Tomasz Jeziorski

Tomasz Jeziorski

O pozycjonowaniu napisano już prawie wszystko 🙂 Liczba firma i zapytań ofertowych (szczególnie w MŚP) dotycząca ogólnie pojętego SEO stanowi chyba największy kawałek marketingowego tortu. Od razu zaznaczę, że są to jedynie moje osobiste obserwacje, na podstawie 15 lat doświadczenia, a nie znalezione gdzieś badania. SEO stało się popularnym i de facto pierwszym, o co pyta większość Klientów. „Spłycanie” SEO w zapytaniach ofertowych, niestety stało się (jak wynika z moich obserwacji) bardzo powszechną praktyką.
Ile za SEO? Płatność tylko za efekt. Pan podeśle jakieś słowa. Najlepiej szybko, agresywnie, nachalnie i tanio.

Kontrargumentem, który zawsze podaje na takie zapytania, jest pytanie, czy Pana/Pani/Państwa biznes też ma tak wyglądać? Czy też funkcjonuje w oparciu o zasady: szybko, tanio, nachalnie. Jeśli nie, to dlaczego marketing ma tak właśnie wyglądać?

SEO (w dużym skrócie, bez teorii) to kanał marketingowy, który powinien zaliczany być do kanałów długofalowych, gdzie świadome budowanie strategii i jej realizacja „nie spadają” z drzewa. Są przemyślane, mają założenia i fundamenty oraz solidnie wznoszą się ku górze. Jak dobrze budowany dom.

Tylko firma świadoma powyższych założeń, może budować i realizować skuteczne „pozycjonowanie”. Jedna z takich właśnie firm, trafiła na początku 2020 roku pod nasze skrzydła. Po wstępnych rozmowach, uzyskując pełne przekonanie Klienta, rozpoczęliśmy działania SEO dla strony sep-uprawnienia.com.pl.

Projekt SEO dla
SEP-Uprawnienia.com.pl

Warto na wstępie dodać, że domena nie posiadała historii, a wdrożona pod nią nowa strona WWW ujrzała światło dzienne pod koniec I kwartału 2020 roku.

  • Projekt rozpoczęliśmy w kwietniu 2020 roku od opracowania audytu, tj. instrukcji zmian SEO na stronie WWW, a także od wypracowania całościowej strategii pozycjonowania.
  • Niezwłocznie (przełom kwietnia/maja) wdrożyliśmy zalecenia redaktorskie (m.in. zmiany w zakresie meta tagów, optymalizacje treści, nagłówków itd.), a także zmiany techniczne (takie jak poprawa szybkości ładowania) na stronie (on-page).
  • Od tego momentu (maj 2020) prowadzone są cykliczne działania off-page w postaci pozyskiwania linków z serwisów zewnętrznych w celu dalszej i ciągłej poprawy wyników SEO.

Timeline projektu SEO został pokazany na poniższym schemacie:

Timeline projektu SEO


Efekt po 12 miesiącach współpracy SEO

1. Narzędzie Ahrefs – linkowanie witryny:

Zgodnie z przedstawionym poniżej screenem (dane na koniec marca 2021) do witryny kieruje w tej chwili ponad 2,2 tys. linków. Jakość tych linków (określona parametrem DR) wynosi 19 punktów, co jest dobrym wynikiem zważywszy, że zaczynaliśmy od 0.
Oprócz fraz kluczowych, które co miesiąc raportujemy (ponad 40 fraz), serwis według narzędzia Ahrefs pojawia się na 458 fraz w wynikach wyszukiwania.
Szacowany przez narzędzie ruch z SEO dzięki obecności na te frazy to blisko 1,5 tys. wizyt miesięcznie.
Są to parametry, które udało nam się wypracować po niecałym roku działań w zakresie linkbuildingu.

Narzędzie Ahrefs – linkowanie witryny

Na potwierdzenie, że obecne wyniki SEO są zasługą naszego linkowania pokazujemy wykresy przyrostu linków w czasie z narzędzia Ahrefs.
Jak widać, linki zaczęły się pojawiać od maja 2020, czyli od startu naszych działań;
Wcześniej do witryny nie kierował żaden linki, zatem wszystko co udało się wypracować jest efektem naszej pracy.

Narzędzie Ahrefs – linkowanie witryny


2. Narzędzie Majestic SEO – linkowanie witryny:

Aby nie opierać się tylko i wyłączenie o jedno narzędzie analityczne, sprawdziliśmy również stronę w Majestic SEO.

W narzędziu tym można sprawdzić przyrost linków za ostatni kwartał i widać wyraźnie, że w ostatnim kwartale przyrost linków to ponad 400 odnośników (co potwierdza możliwość pozyskania 2,2 tys linków w przeciągu roku raportowanych przez narzędzie Ahrefs).

Są to więc faktycznie pozyskane linki, które widzą wszystkie narzędzia zewnętrzne i przede wszystkim widzi i bierze je pod uwagę również wyszukiwarka Google przy ustalaniu wyników i pozycji rankingowych.

Narzędzie Majestic SEO – linkowanie witryny


3. Narzędzie Ahrefs – wyniki SEO:

W narzędziu Ahrefs widać wyraźnie, że wzrost liczby linków kierujących do witryny jest jednoznacznie skorelowany z ilością fraz, na które serwis zaczął pojawiać się w wynikach wyszukiwania (obecnie 458 fraz kluczowych);
Wzrost liczby fraz w wynikach wyszukiwania przekłada się z kolei wprost na wzrost ruchu w serwisie (około 1,4 tys. wizyt miesięcznie);
Są to wyniki, które nie pojawiłyby się w przypadku samej optymalizacji (bez linkowania witryny).

Wyniki SEO - Ahrefs


4. Narzędzie SEMStorm – wyniki SEO:

Podobny i nagły wzrost widoczności potwierdza też drugie niezależne narzędzie – SEMStorm.

Również tutaj widać, że serwis pojawia się na coraz więcej fraz kluczowych (ponad 800) i że wzrost ten następuje z miesiąca na miesiąc począwszy od maja 2020 roku.

Są to więc faktyczne i obiektywne wzrosty widoczności, wypracowane konkretnymi działaniami SEO.

Narzędzie SEMStorm – wyniki SEO


Podsumowanie:

  • 12 miesięcy współpracy, w tym 10 miesięcy z zakresie linkbuilding’u,
  • widoczność na ponad 450 fraz,
  • miesięczne wizyty na poziomie 1500,
  • 2200 linków przychodzących do witryny,
  • jakość linków DR 19,
  • aaa… zaczynaliśmy od 0 🙂

Odpowiednio przyjęta, długofalowa strategia SEO to potężna marketingowa broń. Potwierdzeniem niech będzie poniższy wykres z Google Analytics:

Case Study w zakresie SEO - Google Analytics

SEO to nie promocja w supermarkecie. SEO to nie wyścig, kto taniej, szybciej. SEO to wreszcie nie „gruponowe” oferty na SUPER SPEKTAKULARNE EFEKTY w tydzień. Bo właśnie takie SEO ma dużo wspólnego z „magicznymi” tabletkami na odchudzenie – bardziej szkodzi niż pomaga, pozytywnych efektów brak, a jedyne co chudnie, to nasza/firmowa „kieszeń” 🙂
Bez ciężkiej pracy, wiedzy, nakładu czasu, spójności i wytrwałości nie da się osiągnąć niesamowitych wyników. Zarówno w SEO, jak i w większości aspektów naszego życia, nie tylko biznesowego 🙂

 

Współpraca w zakresie SEO:
Wypełnij nasz formularz, a skontaktujemy się z Tobą w przeciągu 24h i porozmawiamy o Twoim biznesie oraz jego potrzebach w zakresie pozycjonowania WWW.

A jeśli wolisz porozmawiać, to wystarczy, że napiszesz nam maila ze swoimi danymi na adres biuro@adencja.pl lub po prostu zadzwonisz: +48 660 685 064.