Data

24.10.2014

Autor wpisu

Tomasz Jeziorski

Tomasz Jeziorski

Za nami konferencja Google AdWords – Tak reklamuje się w Google.

Konferencja odbyła się w technologii video hangout, na żywo, prosto z Warszawy. Prowadzącym był Jarosław Kuźniar, a całe stołeczne studio prezentowała się naprawdę nieźle.

Google

Kilka dni przed konferencją, dotarła do nas przesyłka z całościowym toolkitem (teczki, naklejki, instrukcje, materiały itd.), który rozdaliśmy przybyłym gościom.

Kilka sekund po godzinie 10 szkolenie wystartowało!

Artur Waliszewski

Pierwszy na scenie pojawił się Artur Waliszewski, który w prostych, zrozumiałych słowach opisał sens istnienia reklamy w wyszukiwarce. Chodzi o nasze potrzeby, o to, że jak czegoś szukamy, to w 91% zaczynamy od Google. Reklamy AdWords nie należy traktować jako kosztu, ale jako inwestycję, która powinna przynosić dodatni zwrot z inwestycji (ROI).

Dawid Papież

Kolejnym prelegentem był Dawid Papież, którego prezentacja pokazywała, jak w kilku prostych krokach zacząć sprzedawać w Internecie. Wszystkie drogi prowadzą na Twoją stronę WWW. Naszym pierwszym krokiem powinna być dobrze zoptymalizowana, przyjazna i użyteczna strona WWW. Nie możemy zapominać o sile urządzeń mobilnych! Kolejny krok to stworzenie kampanii AdWords, która dzięki zastosowaniu odpowiednich mechanizmów (lokalizacja, słowa kluczowe, target itd.), pozwala nam docierać tylko do interesujących nas userów. Następny krok to analiza, testowanie i wyciąganie wniosków – tak zwana optymalizacja.

Przemysław Modrzewski

Po prezentacji Dawida, na scenie pojawił się Przemysław Modrzewski, który obalał mity związane z reklamą w wyszukiwarce Google. Do najpopularniejszych mitów należały oczywiście: AdWords? Nikt w to nie klika, Wpisałem słowo i nie widzę mojej reklamy, Specyficzna branża nie ma szans w AdWordsie oraz AdWords to inwazyjna reklama. Oczywiście wszystkie mity zostały obalone, a podsumowanie jest takie, że zawsze warto, nawet z niewielkim budżetem, przetestować także i ten rodzaj reklamy.

Arkadiusz Marszałek

Ostatnim prelegentem był Arkadiusz Marszałek, który próbował odpowiedź na pytanie – Dlaczego warto współpracować z agencją? Trzy podstawowe argumenty to: czas, wiedza i narzędzia.
Czego można wymagać od agencji? Raportowania, optymalizacji, stałego kontaktu, bieżącej edukacji, wychodzenia z inicjatywami, strategii.
Od czego zacząć rozmowę z agencją? Od opisania swojego biznesu, przedstawienia celów i wspólnego oszacowania wskaźników, które na początku powinny zostać wyjaśnione i skonkretyzowane.

Współpracujmy z agencjami w zakresie SEM

Pożegnalny speech w wykonaniu Artura Waliszewskiego to zachęta do współpracy z agencjami przy Google AdWords, niezależnie od posiadanego budżetu czy branży.

#Koniec!

Po prezentacji przeprowadziliśmy krótką debatę z przybyłymi gośćmi, ale pozwólcie, że wnioski z niej płynące, pozostaną naszą tajemnicą 🙂