Data

8.01.2015

Z Nowym Rokiem wracamy z naszym cyklem mini-wywiadów 🙂

Kolejnym Marketingowym Guru, który odpowiedział na nasze mini-pytania, jest Łukasz Żelezny.
 

Jaka jest różnica w podejściu do klienta w procesie pozycjonowania w UK, a jaka w Polsce?

Łukasz Żelezny: W UK starasz dostarczyć dedykowane, skrojone na miarę rozwiązanie. Każdy klient jest inny, a większość z nich nawet nie wie, co chce osiągnąć w procesie pozycjonowania.

Walka o konkretne pozycje dla konkretnych słów kluczowych jest już dawno historią. Dużo większy nacisk kładzie się na ruch, jaki pozycjonowanie może dostarczyć. Szczególnie tzw. Non-bounced traffic – czyli ruch bez odrzuceń.

 

Co sprawia Ci większą frajdę i przyjemność: szkolenia czy praca z klientem nad SEO?

Łukasz Żelezny: Myślę, że cała otoczka, społeczność. London jest ważnym (jeśli nie najważniejszym) węzłem komunikacyjnym. Tu spotykają się nie tylko pozycjonerzy z Brighton czy Manchesteru, ale również teamy, które normalnie rozrzucone są po różnych kontynentach.

Kiedy pracowałem w HomeAway (jest to firma zajmująca się wynajmem nieruchomości na wakacje), mieliśmy jeden zlot właśnie w Londynie, następny zaś odbył się w Austin.
Gdybym więc chciał wymienić wszystko co wiąże się z byciem pozycjonerem na wyspach wymieniłbym następujące:

  • satysfakcja z pracy z klientem,
  • poznawanie nowych ludzi z branży,
  • prowadzenie warsztatów,
  • wystąpienia na konferencjach,
  • blogging (udzielam się na Linkedin Pulse),
  • wywiady takie jak ten.

 

Kto jest dla Ciebie mentorem, guru w zakresie e-Marketingu?

Łukasz Żelezny: Szczerze mówiąc to nie mam jednego. Lubie wystąpienia Garyego Vaynerchuka. Szczególnie te, w którym omawia ROI dla Social Media. Podoba mi się także sposób, w jaki promuje się Seth Godin.

 

Z uwagi na wieloletnią znajomość oraz niejeden wspólny VanPur, postanowiliśmy szerzej i dokładniej relacjonować wszelkie aktywności Łukasza, związane z branżą marketingową. Stay tuned!

 

Lukasz Zelezny

Łukasz Żelezny – SEO ekspert w uswitch.com, prelegent na światowych konferencjach marketingowych jak Marketing Festival, ClickZ, BrightonSEO, Search Marketing Day i Festiwal SEO. Znany także jako DeeJay Delta, prekursor muzyki drum and bass w Polsce.

/Opis pochodzi ze strony SilesiaSEM/

Łukasz Żelezny Twitter
Łukasz Żelezny LinkedIn