Data

21.09.2021

Klient

OW Wrzos

Czas realizacji

od 2017

Zakres prac

- kompleksowe, całościowe prowadzenie wszelkich działań związanych z Google Ads

Autor wpisu

Magdalena Grupińska

Magdalena Grupińska

Sukces prowadzenia kampanii marketingowej Google Ads

Czy istnieje branża bardziej dynamiczna niż sektor turystyki?

Sezonowość, pory roku, pogoda, zmieniające się trendy w podróżowaniu, tworzące się co roku firmy i nowe miejsca noclegowe, morze ofert promocyjnych – wszystkie te czynniki pokazują, jak złożone jest to wyzwanie marketingowe.

Pozyskanie nowego Klienta, a ponadto utrzymanie go przy naszej marce w taki sposób, aby wrócił do nas w kolejnym sezonie jest niezwykle trudne.

Przedstawiamy naszą mapę podróży, która pozwoliła nam osiągnąć niesamowite wyniki (kampania Google Ads) w pracy z Ośrodkiem Wypoczynkowym WRZOS (https://osrodekwrzos.pl/).

Mapę, która przeprowadzi Was przez złożony proces marketingowy (prawidłowego zaplanowania, przygotowania i wdrożenia kampanii reklamowych) do sukcesu, który wspólnie osiągnęliśmy.

Oto, jak wyglądała nasza wyprawa…

POCZĄTEK

Case Study - Google Ads

Ośrodek Wypoczynkowy WRZOS to idealne miejsce na urlop dla rodzin z dziećmi, seniorów, a także osób posiadających zwierzęta. Ośrodek znajduje się nad samym morzem, raptem kilka kroków od piaszczystej i dużej plaży. Bezpieczny, spokojny i w pełni ogrodzony – oferuje atrakcyjne zakwaterowanie z wyżywieniem.

Wszystkie powyższe zalety wyróżniają naszego Klienta na tle innych.

Oferta ośrodka WRZOS jest skierowania przede wszystkim do rodzin – ośrodek jest duży, przystosowany do dzieci i zwierząt (oferuje m.in. basen z podgrzewaną wodą, place zabaw i otoczenie zieleni). Tutaj, dosłownie, można czuć się jak w domu, z taką różnią, że pyszne jedzenie serwowane jest dla Gości na stołówce, a za rogiem znajduje się piaszczysta plaża i zejście do morza.

Z naszym Klientem działamy już od kilku lat, jednak zakomunikowana przez niego potrzeba rozwoju stała się w ostatnich latach impulsem do podjęcia nowych działań i rozpoczęcia drogi do… sukcesu. 🙂

Dzięki odpowiedniej optymalizacji kampanii i dostosowaniu celów, od 2018 roku, ośrodek zostaje wyprzedany prawie w całości już w czerwcu!

 

DOKĄD CHCEMY DOTRZEĆ?

Case Study - Google Ads

Klient wyznaczył jasny cel: pełne obłożenie w szczycie sezonu letniego.

Zdefiniowaliśmy cele dodatkowe, niezbędne do osiągnięcia założenia Klienta:

  • wzrost świadomości marki w świecie online, poprzez odpowiednie kampanie zasięgowe i wizerunkowe,
  • zwiększenie ruchu na stronie i ilości połączeń telefonicznych.

 

SPAKUJ WSZYSTKO, CO POTRZEBNE, ODRZUĆ ZBĘDNY BAGAŻ.

Case Study - Google Ads

Kto raz pakował się z rodziną na urlop wie, jak istotna jest wtedy dobra organizacja pracy, umiejętność realnej oceny sytuacji oraz… zachowanie spokoju 😉 Nasze działania marketingowe również zaczęliśmy realizować z zaangażowaniem, krok po kroku.

Po pierwsze – uruchomiliśmy kampanie tekstowe w wyszukiwarce Google.

Wykorzystaliśmy tu zarówno klasyczne reklamy, jak i te dynamiczne w wyszukiwarce Dynamic Search Ads. Kampanie te były kierowane na skuteczne i sprawdzone słowa kluczowe. Obserwacja wyszukiwanych przez użytkowników haseł z zakresu „wakacji w Polsce” to jedno z naszych podstawowych działań, tak samo jak wykluczanie nietrafnych słów kluczowych. Zbędny nadbagaż, to przecież dodatkowe koszty podczas odprawy na lotnisku!

Kolejnym krokiem było utworzenie kampanii reklam graficznych i tekstowych (w tym Kampanii Inteligentnej) za pomocą sieci reklamowej Google Ads – są one wyświetlane na stronach partnerskich Google’a próbując przyciągnąć uwagę potencjalnych nowych klientów. Dobór odpowiednich grafik i tekstów oraz optymalizacja stawek i pozycji przełożyły się na pozyskanie niedrogiego, a jednocześnie wartościowego ruchu na stronie oraz na zwiększenie zasięgu.

Wykorzystaliśmy również sezonowość branży wakacyjnej – wzrost sprzedaży w tym sektorze osiąga swoje szczyty w różnych momentach roku. Dostosowywaliśmy więc swoje działania marketingowe do aktualnych potrzeb rynku. Np. w czerwcu skupiliśmy się mocniej na budowie zasięgu wykorzystując kampanie na YouTube. Szczególnie istotne stało się także zwiększenie promocji w kampaniach w miesiącach czerwcu i wrześniu (a więc w okresie ofert „last minute”). Pozwoliło to w 100% wykorzystać potencjał działań marketingowych.

Całość działań wspomagaliśmy remarketingiem, który „uaktywniał” na nowo potencjalnych Klientów, którzy jeszcze nie zdecydowali się na rezerwację.

Zwieńczeniem była umacniająca pozycję marki kampania brandowa, która jest dla nas tzw. kampanią domykającą sprzedaż (w naszym przypadku – sprzedaż rezerwacji).

 

DZIAŁAJ ROZWAŻNIE I… ODWAŻNIE

Case Study - Google Ads

W rozważaniach dotyczących lokalizacji podjęliśmy decyzję, że kampania będzie obejmowała całą Polskę oraz część Niemiec (ponieważ nadbałtyckie plaże są także celem wakacji naszych zachodnich sąsiadów).

Same kampanie były przez nas na bieżąco i stale optymalizowane, zarówno pod kątem maksymalizacji ilości konwersji, jak i zwiększenia jakościowego ruchu na stronie, co dało nam pokaźną ilość rezerwacji w ciągu zaledwie miesiąca. Na przestrzeni miesięcy zwiększaliśmy stopniowo budżety tak, aby sukcesywnie pozyskiwać coraz największą ilość rezerwacji na stronie oraz telefonów przez kampanię.

 

JESTEŚ U CELU

Case Study - Google Ads

Analizując wszystkie podjęte kroki stwierdziliśmy, że…

  • wprowadzenie reklam graficznych i tekstowych wpłynęło na 3-krotny wzrost liczby połączeń (w okresie kwiecień-czerwiec było ich 3 138; dla porównania w okresie styczeń-marzec – 1 024).
  • W oparciu o obserwacje rynku i sieci wyszukań płynnie dobieraliśmy potrzebny w danym okresie budżet. Pozwoliło to na maksymalne wykorzystanie potencjału marketingowego w okresach o zwiększonym zainteresowaniu usługami turystycznymi (wyższe budżety przeznaczyliśmy na marketing w miesiącach czerwiec i lipiec wykorzystując potrzebę ofert „last minute”). Bardzo dobrym posunięciem było również przydzielenie większych budżetów reklamowych na Kampanię Inteligentną opartą na grafikach – stała się ona głównym źródłem zapytań rezerwacyjnych (aż 136 zapytań w okresie czerwiec – lipiec).
  • W czerwcu tego roku efekty naszej optymalizacji kampanii pozwoliły w okresie „last minute” podnieść liczbę połączeń telefonicznych o ponad 50% (w maju 1067 połączeń telefonicznych [6,60 zł za 1 połączenie], w czerwcu 1 628 połączeń [koszt 1 połączenia na poziomie 9,70 zł], w lipcu – 1 068 [tutaj koszt 1 połączenia na poziomie zaledwie 4,96 zł]; w lipcu nasze działania skupiły się na wyszukiwanych słowach kluczowych.
  • Zwiększyła się nie tylko liczba połączeń, ale również rezerwacji – ogromny, mieszczący prawie 800 gości ośrodek został prawie w całości wyprzedany aż do końca okresu wakacyjnego.
  • Odnotowaliśmy cykliczny wzrost wejść na stronę WWW o +10% miesiąc do miesiąca.
  • Zwiększyliśmy liczbę kliknięć w reklamę – w okresie styczeń-marzec było ich 47 tys., a w okresie kwiecień-czerwiec o ponad 17 tys więcej (64,2 tys.).
  • CTR (współczynnik konwersji) wzrósł o 5% analizując miesiąc do miesiąca, a średni koszt CPC od stycznia utrzymywał się cały czas poniżej 0,50 zł (dla przykładu w czerwcu 0,43 zł, a już w lipcu 0,22 zł).
  • Na przestrzeni ostatnich lat mocno zwiększyliśmy rozpoznawalność marki, dlatego Klienci zaczęli kojarzyć nazwę firmy z rodzinnym ośrodkiem, w którym można spędzić bezpieczne i wygodne wakacje w dobrej cenie.

Case Study - Google Ads

PODSUMOWUJĄC…

Z dumą osiągnęliśmy założone cele!

Jak przystało na udaną podróż – wcale nie chcemy zbaczać z drogi, a ciągły niedosyt pcha nas dalej.

Nie osiadamy na laurach i planujemy dalej rozwijać kampanię naszego Klienta, tak aby rezerwacje co roku były na wysokim poziomie. Wsparcie w najbliższych miesiącach będzie obejmować wprowadzenie kampanii na „first minute”. Do tej pory przyjęte przez nasz zespół założenia i sposób podejścia do realizacji celu Klienta, pozwoliły osiągnąć niezwykłe rezultaty. Wiemy, że analityczne podejście, doświadczenie, otwartość, ale także zaufanie to niezbędne składowe sukcesu.

 

Współpraca w zakresie kampanii Google Ads:
Wypełnij nasz formularz, a skontaktujemy się z Tobą w przeciągu 24h i porozmawiamy o Twoim biznesie oraz jego potrzebach w zakresie prowadzenia kampanii Google Ads.

A jeśli wolisz porozmawiać, to wystarczy, że napiszesz nam maila ze swoimi danymi na adres biuro@adencja.pl lub po prostu zadzwonisz: +48 660 685 064.