Data

20.07.2022

Autor wpisu

Aneta Laskowska-Pala

Aneta Laskowska-Pala

Facebook, mimo obecności wielu konkurentów, wciąż pozostaje najpotężniejszym kanałem społecznościowym. Czas, jaki użytkownik spędza w tym medium jest nadal ogromny – średnio to 15 godzin 6 minut i 35 sekund (na miesiąc)1 ! To zatem idealne miejsce, gdzie firmy mogą dotrzeć do swoich potencjalnych Klientów.

Marki, które instynktownie kojarzą nam się z tą platformą to wszelkiego typu biznesy odzieżowe, kosmetyczne, turystyczne, gastronomiczne czy rozrywkowe. Czy na Facebooku ma szansę firma z branży prawniczej? Czy ludzie szukają pomocy prawnej w mediach społecznościowych? Czy Facebook może pomóc w realizacji celów biznesowych kancelarii prawniczej i w realny sposób przyczynić się do jej rozwoju? Niech odpowiedzią będzie nasze Case Study!

Branża prawnicza na Facebooku – na przykładzie Lex Studio Sp.z o.o.

Lex Studio Sp. z o.o. to firma z branży prawniczej, w której ofercie znajduje się kompleksowa pomoc dla kredytobiorców posiadających zadłużenie we frankach szwajcarskich. To kancelaria, która posiada ogromne – ponad dziesięcioletnie – doświadczenie w branży, a na swoim koncie spory dorobek wygranych spraw i szereg zadowolonych klientów. Firma oferuje bezpłatną analizę prawno-finansową umowy kredytowej dla frankowiczów. Zapewnia szybką i jasną komunikację oraz indywidualne i elastyczne podejście.

Start współpracy

Naszą współpracę rozpoczęliśmy w czerwcu 2020 roku, zatem minęły nam właśnie 2 lata wspólnej przygody. Gdy spółka zgłosiła się do nas, miała już swój profil na Facebooku: Dla Frankowicza – jak skutecznie walczyć z bankiem. Jednak potrzebowała wsparcia w jego rozwoju (nowa identyfikacja wizualna, strategia dotycząca contentu, spójność komunikacja itd.) oraz pomocy w dotarciu do osób, które faktycznie byłyby zainteresowane ofertą kancelarii, z wykorzystaniem kampanii reklamowych Facebook Ads.

Facebook Ads

Charakter współpracy

W ramach współpracy podjęliśmy się więc:

  • zaprojektowania nowej identyfikacji wizualnej (logo, cover photo),
  • przygotowania strategii i content planu obejmującego serię postów, poruszających najważniejsze kwestie dla Frankowiczów,
  • systematycznej publikacji treści na profilu,
  • przygotowania indywidualnej, spójnej kreacji graficznej – zarówno dla grafik publikowanych bezpośrednio na profilu, jak i dla tych, wykorzystywanych stricte w kampaniach reklamowych Facebook Ads,
  • opracowania i uruchomienia kampanii reklamowych Facebook Ads odpowiadających założonym celom (zwiększeniu świadomości marki oraz pozyskaniu kontaktów od osób bezpośrednio zainteresowanych ofertą kancelarii),
  • bieżącej obsługi i optymalizacji kampanii Facebook Ads.

Case Study Facebook Ads

Największe wyzwania:

  • dotarcie do dość specyficznej grupy – kredytobiorców z kredytem frankowym,
  • niełatwa tematyka z zakresu prawa i finansów,
  • od 2022 roku – praca w ramach reklam szczególnej kategorii.

Specyficzna grupa odbiorców:

Współpraca z Lex Studio Sp. z o.o. w ramach kampanii Facebook Ads to konieczność dotarcia do dokładnie sprecyzowanej grupy odbiorców. Facebook, pomimo sporych opcji targetowania, nie posiada jednak tak jasno sprecyzowanej grupy użytkowników, jak „frankowicze”.

Nasze komunikaty musieliśmy/musimy więc kierować do osób, które potencjalnie mogły/mogą należeć do targetu – osób, które posiadają kredyt we frankach. Dokonując szczegółowej analizy grupy odbiorców, sprecyzowaliśmy kilka cech wspólnych, które mogą należeć do tej społeczności, takich jak: wiek, wykształcenie, zawód, miejsce zamieszkania, zainteresowania etc..

Ogromną rolę odgrywały tu również jasno sprecyzowane treści oraz czytelne grafiki. Spójne z tym, co pojawia się na profilu marki.

Case Study Facebook Ads

Reklama szczególnej kategorii

Jedną z nowości 2022 roku było wyznaczenie w systemie reklamowym Facebooka kilku szczególnych kategorii, których opcje targetowania zostały mocno uszczuplone. Wśród nich znalazły się: kredyty, zatrudnienie, nieruchomości, kwestie społeczne, wybory lub polityka.

W związku z tym, że oferta kancelarii to pomoc kredytobiorcom z kredytem frankowym, to i kwestie kredytów w postach pojawiały i pojawiają się dość często. Facebook, pomimo faktu, że publikowane przez nas treści nie odnosiły się jednoznacznie do promocji ofert kredytowych, czy kredytów hipotecznych, mimo wszystko zakwalifikował nasze reklamy do reklam szczególnej kategorii. I niestety, próby ponownej weryfikacji były bezskuteczne i nie przynosiły zmian tych decyzji.

Konieczne było więc opracowanie konkretnej grupy docelowej – odpowiadającej reklamom szczególnej kategorii oraz przygotowanie nowych, jeszcze bardziej precyzyjnych treści oraz dopracowanych grafik, które w jasny i czytelny sposób przedstawią ofertę kancelarii.

Ze względu na szczególną kategorię reklamy, tworząc grupę docelową, musieliśmy zrezygnować z określenia dokładnej lokalizacji, targetowania ze względu na płeć, czy wiek. Dość mocno zostały też ograniczone szczegółowe opcje targetowania. Jednak przemyślany target, jasny i trafny przekaz, przejrzyste grafiki – to wystarczyło, by ograniczenie targetowania grupy odbiorców, w żaden sposób nie wpłynęło na osiągane przez nas wyniki kampanii!

Czy próba obchodzenia przepisów i publikacja treści poza kategorią ma tutaj sens? Nie bardzo. Ryzykujemy bowiem blokadę konta reklamowego, a nawet – w drastycznych sytuacjach – jego całkowite wyłączenie. Warto więc przestrzegać polityki Facebooka i nauczyć się działać w zgodzie z przyjętymi zasadami.

Prowadzone kampanie Facebook Ads:

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszego Klienta i bazując na konkretnym budżecie, postanowiliśmy skupić się tutaj na dwóch kluczowych kampaniach Facebook Ads:

  • na zasięg – by dotrzeć do jak największej grupy potencjalnych klientów i jak najwięcej osób zaznajomić z marką i jej ofertą,
  • na leady – w celu pobrania konkretnych danych kontaktowych od osób, które faktycznie są zainteresowane pomocą prawną w zakresie kredytów frankowych.

W kampanii na kontakty zależało nam, by użytkownicy trafiali na formularze, które w krótki, rzeczowy sposób wyjaśnią korzyść, jaka może płynąć z ich wypełnienia i w prosty sposób pozwolą na kontakt z przedstawicielem firmy.

Case Study Facebook Ads

W kampanii na zasięg zajęliśmy się przede wszystkim promocją systematycznie publikowanych na profilu marki postów. Tak, by treści, które się tam pojawiają, trafiły do jak największego grona odbiorców, potencjalnie zainteresowanych ofertą kancelarii. Jednocześnie profil firmy prowadzony jest w taki sposób, by każdy frankowicz znalazł w nim cenne źródło informacji i odpowiedzi na kluczowe, nurtujące go pytania. „Dla Frankowicza – jak skutecznie walczyć z bankiem” to zbiór eksperckich porad i wskazówek, przydatnych dla wszystkich osób posiadających kredyt w szwajcarskiej walucie.

Case Study Facebook Ads

Do każdej z kampanii, w przemyślany sposób, sprecyzowaliśmy grupy docelowe i utworzyliśmy konkretne zestawy reklam, przygotowaliśmy różnorodne treści oraz niezbędne kreacje graficzne. Na bieżąco reklamy są analizowane oraz optymalizowane.

Osiągnięte wyniki:

Ilość pobranych kontaktów: 785
Średnia cena za kontakt: 23,48 zł
Najniższa cena za kontakt: 13,87 zł

Łączny zasięg postów: 512 924
Wynik najlepszego z postów: zasięg 69 284 i 261 kliknięć

Ilość opublikowanych postów na profilu: około 120
Liczba serii postów: około 12 (w tym serie: paremia prawnicza, wygrana z bankiem, bądź na bieżąco, Q&A, ABC Frankowicza)
Grupa docelowa: 59% kobiety, 41% mężczyźni, w większości mieszkańcy Śląska, a także Krakowa i Warszawy

W ciągu dwóch lat współpracy zebraliśmy łącznie 785 kontaktów, co daje średnio 33 kontakty miesięcznie. Średni koszt za kontakt uplasował się tutaj na bardzo dobrym poziomie – 23,48 zł za wypełniony formularz! Łączny zasięg postów wyniósł natomiast 512 924 – do tylu użytkowników dotarliśmy z treściami dotyczącymi marki!

Case Study Facebook Ads

Co ciekawe, wśród postów z największym zasięgiem w historii całego profilu są posty:

  • stricte z ofertą kancelarii – zachęcający do wysłania umowy kredytowej (69,3 tysięcy),
  • prezentujący spektakularną wygraną kancelarii – ponad 1mln zł (51,5 tysięcy).

Zatem, kilkadziesiąt tysięcy użytkowników Facebooka miało możliwość zaznajomić się z ofertą marki oraz utwierdzić się w skuteczności jej działań! Te liczby przemawiają same za siebie.

Link do profilu FB: „Dla Frankowicza – jak skutecznie walczyć z bankiem”

Podsumowanie

Czy zatem prowadzenie profilu dla marki stricte prawniczej na Facebooku ma sens? Jak najbardziej. Profil kancelarii na Facebooku pozwala budować jej prestiż i rolę eksperta w branży, potwierdza jej wiarygodność oraz skuteczność prowadzonych działań. Daje możliwość bezpośredniego kontaktu. Pozwala na dotarcie do realnych osób, stricte zainteresowanych ofertą marki. Stanowi swoistą wizytówkę firmy w mediach społecznościowych.

 


Bibliografia


 

Prowadzisz biznes w tzw. „trudnej” branży? Zastanawiasz się, czy profil na Facebooku to dobre rozwiązanie dla Twojej firmy? Jeśli chcesz, aby Twoja firma osiągnęła podobne wyniki i była równie skuteczna na Facebooku, skontaktuj się z nami! Pomożemy rozwinąć Twój biznes!
Wypełnij nasz formularz, a skontaktujemy się z Tobą w przeciągu 24h i porozmawiamy o Twoim biznesie oraz jego potrzebach w zakresie prowadzenia kampanii Facebook Ads.

A jeśli wolisz porozmawiać, to wystarczy, że napiszesz nam maila ze swoimi danymi na adres biuro@adencja.pl lub po prostu zadzwonisz: +48 660 685 064.