Data

17.04.2023

Klient

LEX Studio - Dla Frankowicza

Czas realizacji

06.2020 - 12.2022

Zakres prac

- kompleksowa obsługa profilu na Facebooku wraz z kampaniami reklamowymi Facebook Ads
(fb.com/dlafrankowicza/).
(strategia social media, identyfikacja wizualna, kompleksowa obsługa profilu na Facebooku [m.in. idea, copy, design, komunikacja i interakcja], kreacja grafik dodatkowym, kompleksowa obsługa kampanii reklamowych Facebook Aads).

Autor wpisu

Aneta Laskowska-Pala

Aneta Laskowska-Pala

Firma prawnicza na Facebooku – współpraca z Lex Studio Sp. z o.o.

Od początku czerwca 2020 roku do końca roku 2022 roku współpracowaliśmy z Lex Studio Sp. z o.o, firmą z branży prawniczej, która zgłosiła się do nas po wsparcie w promocji swoich usług w Internecie. Nasza współpraca objęła promocję kancelarii na platformie Facebook. W ramach ustalonych działań opracowaliśmy, a następnie wdrożyliśmy przemyślaną strategię komunikacji, zaprojektowaliśmy identyfikacją wizualną (logo, key visual), zajęliśmy się kompleksową obsługą profilu na Facebooku oraz uruchomiliśmy i na bieżąco optymalizowaliśmy prowadzone kampanie w panelu Facebook Ads.

adportfolio: Dla Frankowicza - identyfikacja wizualna - logo

adportfolio: Dla Frankowicza - identyfikacja wizualna

Fachowa pomoc prawna dla frankowiczów

Lex Studio Sp. z o.o. to zespół wykwalifikowanych prawników, adwokatów i radców prawnych. Kancelaria działa już ponad 10 lat, swoją siedzibę ma w Bytomiu na Górnym Śląsku.
Firma specjalizuje się w pomocy prawnej dla kredytobiorców, którzy posiadają zadłużenie we frankach szwajcarskich. Spółka oferuje bezpłatną analizę prawno-finansową umowy kredytowej dla frankowiczów. Zapewnia szybką i jasną komunikację oraz indywidualne i elastyczne podejście. Firma reprezentuje klientów na terenie całego kraju, na wszystkich etapach postępowania w sporach sądowych przeciwko bankom. Kancelaria na swoim koncie posiada już spory dorobek wygranych spraw i szerokie grono zadowolonych klientów. 

adportfolio: Dla Frankowicza - Obsługa profilu na Facebooku

Jednym z głównych celów kancelarii była chęć zwiększenia świadomości prawnej kredytobiorców we frankach. Chodziło o wyrównanie ich szans w starciu z bankami. Frankowicze mieli poczuć się pewniej, bezpieczniej, bardziej komfortowo. Przedstawicielom Lex Studio Sp.z o. o. zależało, by osoby posiadające zadłużenie w szwajcarskiej walucie miały poczucie, że mogą liczyć na fachowe wsparcie profesjonalistów, którzy nie tylko są skuteczni, ale również chętnie dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi. Dlatego, aby zwiększyć świadomość prawną kredytobiorców we frankach szwajcarskich, kancelaria uruchomiła został blog i fanpage: Dla Frankowicza – czyli jak skutecznie walczyć z bankiem. 

adportfolio: Dla Frankowicza - Obsługa profilu na Facebooku

Najważniejsze cele

Pan Łukasz, właściciel Lex Studio Sp. z o.o., zgłaszając się do naszej agencji, miał konkretny, jasno sprecyzowany drogowskaz – chciał rozwinąć profil swojej firmy na Facebooku i – za pośrednictwem tego serwisu – wypromować ofertę kancelarii wśród osób potencjalnie zainteresowanych jej usługami.

Przystępując do współpracy mieliśmy więc jasno określone:

  • zwiększenie zasięgu publikowanych treści wśród grupy docelowej,
  • budowanie większej świadomości wśród potencjalnych klientów (w tym również edukacja, budowanie roli eksperta),
  • zdobycie nowych kontaktów – od osób posiadających kredyt we frankach szwajcarskich i będących zainteresowanych analizą ich umowy z bankiem.

adportfolio: Dla Frankowicza - Facebook Ads

Naszym zadaniem było przygotowanie nowej, przemyślanej identyfikacji wizualnej, konkretnej strategii dotyczącej contentu, zachowanie spójności komunikacyjnej, a także wykorzystanie kampanii reklamowych Facebook Ads. Choć tematyka z zakresu prawa i finansów nie należała do najlżejszych, a dotarcie do specyficznej grupy odbiorców, jakimi są kredytobiorcy z kredytem frankowym stanowiło niemałe wyzwanie, efekt naszej współpracy okazał się niezwykle owocny! 

adportfolio: Dla Frankowicza - Facebook Ads

Efekty naszych działań

W ciągu kilkudziesięciu miesięcy naszej współpracy stworzyliśmy dopracowany i spójny profil firmy na Facebooku, który stanowił swoiste połączenie idei (chęci uświadamiania frankowiczów o przysługujących im prawach) z prezentacją konkretnych usług (oferty kancelarii). Fanpage był naturalną wizytówką firmy i potwierdzeniem skuteczności jej usług, budował jej prestiż oraz rolę eksperta w branży. Dzięki konsekwentnym działaniom prowadzonym w ramach kampanii reklamowych na platformie Facebook Ads i bieżącej optymalizacji, systematycznie pozyskiwaliśmy też grupę wartościowych kontaktów, które faktycznie przekładały się na większą liczbą prowadzonych spraw przez spółkę.

To wszystko osiągnęliśmy dzięki konkretnym i przemyślanym działaniom, które opierały się na:

  • opracowaniu strategii i content planu obejmującego serie postów poruszających najważniejsze kwestie dla frankowiczów,
  • zaprojektowaniu nowej identyfikacji wizualnej (logo, cover photo) oraz przygotowaniu przemyślanej i dopasowanej kreacji graficznej (zarówno w grafikach publikowanych na fanpage’u, jak i w kampaniach reklamowych Facebook Ads),
  • opracowaniu, uruchomieniu i bieżącej optymalizacji kampanii reklamowych Facebook Ads (na zasięg oraz na leady), za pośrednictwem których realizowaliśmy założone cele (tj. zwiększenie świadomości oraz pozyskiwanie nowych kontaktów od osób bezpośrednio zainteresowanych ofertą kancelarii),
  • systematycznym przygotowaniu zróżnicowanych treści, które publikowane były na profilu kancelarii, w tym również na śledzeniu, co dzieje się na rynku kredytów frankowych – informowanie o ważnych zmianach i  prezentowanie konkretnych rozwiązań, naturalnie nawiązując przy tym do oferty kancelarii,
  • reagowaniu na wszelkie zmiany wprowadzane przez serwis Facebook i dostosowaniu prowadzonych kampanii do aktualnych wymogów, w tym m.in. do reklam szczególnej kategorii. 

adportfolio: Dla Frankowicza - infografika o działaniach na Facebooku

W efekcie treści publikowane na profilu: Dla Frankowicza – jak skutecznie walczyć z bankiem, co miesiąc trafiały do kilkudziesięciu tysięcy użytkowników. W ramach prowadzonych kampanii na kontakty zbieraliśmy średnio 33 leady miesięcznie. Te liczby wskazują jednoznacznie, że również w tak specyficznej branży, jak ta z zakresu prawa i finansów, działania marketingowe na Facebooku przynoszą realne korzyści: wizerunkowe, PR’owe, sprzedażowe etc.

Więcej szczegółów dotyczących tej współpracy znajdziesz w naszym case study: dostępnym tutaj >>


 

Social Media mają moc! Jeśli chcesz, aby Twoja firma również miała takie sukcesy, skontaktuj się z nami! Sprawimy, że media społecznościowe Twojego biznesu rozwiną się w sposób strategiczny i efektywny!

Wypełnij nasz brief, a skontaktujemy się z Tobą w przeciągu 24h i porozmawiamy o Twoim biznesie oraz jego potrzebach w zakresie social mediów.

A jeśli wolisz porozmawiać, to wystarczy, że napiszesz nam maila ze swoimi danymi na adres biuro@adencja.pl lub po prostu zadzwonisz: +48 660 685 064.