Data

12.12.2022

Klient

CO2Art

Czas realizacji

od 02.2022

Zakres prac

- Google Ads (SSC, Perfomance Max, Brand, Sieć Wyszukiwania, Kampanie Dynamiczne)

Autor wpisu

Aneta Laskowska-Pala

Aneta Laskowska-Pala

CO2Art to firma, która specjalizuje się w sprzedaży profesjonalnego sprzętu i akcesoriów CO2, w tym regulatorów i dyfuzorów CO2. To miejsce, w którym każdy akwarystka (zarówno ten profesjonalny, jak i początkujący) znajdzie wszystko to, co potrzebuje, by utrzymać swoje akwarium w świetnej formie. 

CO2Art, to – jak mówią sami właściciele – coś więcej niż firma. To wyspecjalizowane miejsce dla akwarystów, gdzie nie tylko można kupić profesjonalny, wysokiej jakości sprzęt CO2, ale również uzyskać wsparcie w jego montażu, zaczerpnąć cennych informacji na temat pielęgnacji akwarium oraz poznać innych pasjonatów akwarystyki, nierzadko z całego świata. Tutaj nie ma żadnych ograniczeń. Pasja łączy wszystkich, niezależnie od miejsca zamieszkania. Markę wyróżnia: niemiecka jakość, niezawodność oraz przystępne ceny i doskonała obsługa klienta. To międzynarodowy sklep, którego produkty można kupić m.in. w Polsce, Wielkiej Brytanii, czy USA. 

Case Study: Google Ads - CO2Art

START WSPÓŁPRACY

Z CO2Art współpracujemy od lutego 2022 roku prowadząc dla marki szereg działań z dziedziny marketingu internetowego (m.in. marketing w social media, kampanie reklamowe Facebook Ads, Instagram Ads, e-mail marketing, budowa landing page dla akcji marketingowej, kreacja grafik dodatkowych), w tym również z zakresu obsługi i prowadzenia kampanii Google Ads na rynek amerykański.

NAJWAŻNIEJSZE CELE

Podejmując współpracę z marką CO2Art obraliśmy kilka celów. Cel główny, z którym zgłosił się do nas Klient – podniesienie wyniku wartości przychodów z zachowaniem odpowiedniego stosunku kosztów (ROAS) oraz cele dodatkowe, które były niezbędne do realizacji głównego celu – wzrost świadomości marki w świecie online oraz zwiększenie ruchu na stronie WWW.

PODJĘTE DZIAŁANIA

Prace nad kontem i kampaniami rozpoczęliśmy od przeprowadzenia audytu aktualnego konta Google Ads oraz audytu analityki i tagów. Pozwoliło nam to ocenić wyniki dotychczas prowadzonych działań na koncie – m.in. czego brakuje, z jakich metod warto skorzystać, a z jakich lepiej zrezygnować dążąc do skutecznego działania kampanii reklamowych.

Jednym z głównych wyznaczników naszych działań – tuż obok przeprowadzonych audytów – był również budżet Klienta, czyli suma środków, które Klient chce przeznaczyć na tę inwestycję. Mając na uwadze konkurencyjną branżę, zmieniające się otoczenie rynkowe, ogromny rynek zbytu, jakim są Stany Zjednoczone i jednocześnie dokładnie określony budżet przydzielony na kampanie, postanowiliśmy skupić się na działaniach ściśle performance. Dzięki temu każde wydatkowanie na frazy generyczne lub zdobycie uwagi odbiorców z górnego lejka zakupowego, np. z sieci reklamowej, ma realny wpływ na wzrost CPA w miesięcznych okresach rozliczeniowych.

TYPY KAMPANII

Do działań typowo performance w klasycznym e-commerce włączyliśmy tutaj następujące kampanie: 

  • SSC (Smart Shoppping Campaign) wykorzystująca feed produktowy, która od czerwca zastąpiona została najnowszą formą: Perfomance Max.
  • Perfomance Max – głównym zasobem tej kampanii (podobnie, jak w SSC) jest feed produktowy. Jest to kampania, której forma reklamy jest najbardziej atrakcyjna dla odbiorców (w sieci wyszukiwania widać zdjęcie produktu, nazwę i cenę) i przez to przynosi największe zwroty z inwestycji dla wszystkich e-commerców. Niewątpliwym atutem kampanii jest to, że algorytmy Google zapewniają również działanie w sieci reklamowej (jako remarketing) oraz szerszy target dla zadanych sygnałów dotyczących odbiorców. Minusem jest z fakt, że opiera się na maszynowym uczeniu – Google nie pozwala wybierać swobodnie strategii stawek, a to, co można uznać za target stanowi jedynie „sygnały” wspierające AI. Naszym zadaniem jest więc ciągłe testowanie sygnałów dotyczących odbiorców i wgranych zasobów, tj. tekstów i grafiki – tak, żeby w dłuższej perspektywie wypracować kombinację, która wpłynie jak najbardziej pozytywnie na wynik.
  • Kampania brandowa w sieci wyszukiwania – standardowe działanie utrudniające życie konkurencji oraz będące papierkiem lakmusowym dla kondycji reklamowanego, w miarę rozpoznawalnego brandu.
  • Kampania w sieci wyszukiwania na zadane słowa kluczowe – w której słowa są weryfikowane na podstawie szczegółowych analiz i cyklicznie aktualizowane (średnio co kwartał).
  • Kampania dynamiczna w sieci wyszukiwania – pełni funkcję dopełniającą. Jest kampanią na tzw. długi ogon (long tile) dla zadanych słów kluczowych. Pozwala dotrzeć do użytkowników, którzy szukają bardzo konkretnych produktów (np. konkretnych modeli urządzeń).

Poza kampanią dynamiczną (DSA) wszystkie inne kampanie w sieci wyszukiwania wykorzystują formaty reklam RSA (reklamy elastyczne), które od lipca 2022 roku wyparły formaty reklam ETA (rozszerzone reklamy tekstowe).

Każda z kampanii wykorzystuje również wcześniej zdefiniowane formy rozszerzeń, które od niedawna Google nazywa: Zasobami kampanii.

CZAS NA WYNIKI

Case Study: Google Ads - CO2Art

Kluczową metryką w przypadku działań perfomance, czyli pracujących wyłącznie na bieżący poziom sprzedaży, jest ROAS. W wyjątkowo trudnym otoczeniu rynkowym (pandemia, kryzys związany z wojną – a nawet obligatoryjne przekonwertowanie kampanii SSC na PM) w bieżącym roku w porównaniu do poprzedniego roku na koncie przyniosło:

  • większe wydatki o 16,5% r/r,
  • ale jednocześnie więcej konwersji aż o 34,5%,
  • co dało spadek kosztów konwersji (CPA) o 13,4% i poprawę współczynnika konwersji (CR) o ponad 36%.

Case Study: Google Ads - CO2Art

Case Study: Google Ads - CO2Art

Case Study: Google Ads - CO2Art

Case Study: Google Ads - CO2Art

PODSUMOWANIE

Jak każdy sklep e-commerce, również CO2Art ma swoje „szczyty zakupowe”. Analizując wynik z całego dotychczasowego roku odnotowaliśmy największe „piki” w kwietniu, czerwcu oraz lipcu. Spore znaczenie w generowaniu tych „szczytów” odgrywa też zmieniające się otoczenie rynkowe. Naszym zadaniem jest więc, by na te zmiany szybko i sprawnie reagować. Dlatego w prowadzonych działaniach skupiamy się na ciągłym rozwoju i optymalizacji kampanii. Wnikliwie analizujemy każde wyniki i – w razie potrzeby – na bieżąco reagujemy. W efekcie, przyjęte założenia oraz sposób podejścia do kampanii przyniosły naprawdę bardzo zadowalające rezultaty! 


 

Prowadzimy skuteczne i efektywne kampanie Google Ads. Jeśli chcesz, aby Twoja firma osiągnęła podobne wyniki, skontaktuj się z nami! Pomożemy rozwinąć Twój biznes!
Wypełnij nasz brief, a skontaktujemy się z Tobą w przeciągu 24h i porozmawiamy o Twoim biznesie oraz jego potrzebach w zakresie prowadzenia kampanii Google Ads.

A jeśli wolisz porozmawiać, to wystarczy, że napiszesz nam maila ze swoimi danymi na adres biuro@adencja.pl lub po prostu zadzwonisz: +48 660 685 064.