Klient

CO2Art

Data

trwająca współpraca od roku 2022

Zakres prac

Kompleksowa obsługa w zakresie marketingu internetowego:
  • marketing w social mediach: strategia komunikacji, kompleksowa obsługa profilu Facebook oraz Instagram, kampanie Facebook Ads, Instagram Ads,
  • kampanie Google Ads,
  • pozycjonowanie SEO,
  • e-mail marketing,
  • tworzenie materiałów promocyjnych oraz reklamowych,
  • budowa stron typu Landing Page dla akcji marketingowych.

 

Odwiedź online:

UNIVERSE VENTURES

Realizacja obsługi z zakresu marketingu internetowego dla marki CO2Art

1. Kto nas wysłał na misję?

CO2Art to firma z branży akwarystycznej, która zajmuje się sprzedażą profesjonalnego sprzętu i akcesoriów CO2, w tym regulatorów i dyfuzorów. To coś więcej niż zwykła firma – to specjalistyczna przestrzeń, gdzie nie tylko można zaopatrzyć się w profesjonalny sprzęt, ale też uzyskać wsparcie w jego montażu, zaczerpnąć garść cennych informacji z dziedziny akwarystyki i poznać innych miłośników aquascape’ingu, nierzadko z całego świata. W CO2Art, podobnie jak na stacji kosmicznej, nie ma podziałów na narodowości – tutaj liczy się po prostu wspólny cel i pasja!

2. Cel naszej misji?

Właściciel firmy zgłosił się do nas na początku 2022 roku. Potrzebował wsparcia w promocji jego produktów na rynku amerykańskim. Pan Karol pragnął zwiększyć widoczność swojego sklepu online, rozwinąć profil na Facebooku oraz na Instagramie, a także poprawić wyniki kampanii w Google Ads.

Przystępując do pracy mieliśmy jasno określone cele, które możemy przedstawić następująco:

  • zwiększyć świadomość marki wśród potencjalnych Klientów na rynku amerykańskim,
  • zwiększyć ruch na stronie WWW,
  • budować społeczność zaangażowanych akwarystów zgromadzonych wokół kont firmowych na Facebooku oraz Instagramie,
  • zwiększyć sprzedaż i poprawić wskaźniki e-commerce.

3. Jaki charakter ma nasza podróż?

Nasza kosmiczna misja wystartowała i trwa nieprzerwanie po dziś dzień! Gdy rozpoczynaliśmy współpracę z marką, jej sklep WWW był już dostępny online od kilku miesięcy. Wymagał jednak właściwej optymalizacji SEO oraz zbudowania strategii wraz z linkbuildingiem – w kwestii pozycjonowania. Niezbędne było również wdrożenie kompleksowej obsługi w zakresie kampanii Google Ads. Został w pełni uruchomiony też fanpage FB i profil na Instagramie, które uzupełniliśmy o niezbędne informacje. Obydwa kanały społecznościowe wymagały opracowania odpowiedniej strategii komunikacji oraz zaplanowania i uruchomienia kampanii reklamowych.

Naszym zadaniem było więc kompleksowe wsparcie marketingowe. W zakresie naszych działań znalazły się: obsługa kanałów społecznościowych marki (w tym płatnych kampanii Facebook Ads oraz Instagram Ads), pozycjonowanie SEO, kampanie Google Ads, a także doraźnie: budowa stron typu Landing Page pod konkretne akcje marketingowe, e-mail marketing oraz tworzenie dodatkowych materiałów promocyjnych i marketingowych.

4. Dlaczego udaliśmy się w tę kosmiczną podróż?

CO2Art to marka działająca na rynku międzynarodowym. Firma posiada odrębne sklepy WWW i kanały społecznościowe skierowane na rynek brytyjski oraz ogólnoeuropejski, a także na rynek USA. Właściciel, zgłaszając się do nas, poprosił o wsparcie w działaniach promocyjno-sprzedażowych dla e-commerce’u oraz kanałów społecznościowych uruchomionych stricte na Stany Zjednoczone.
Markę Co2Art wyróżniają doskonałej jakości produkty, świetna obsługa Klienta oraz zaangażowana społeczność CO2Artist. Podejmując tę współpracę byliśmy przekonani, że będzie to bardzo ciekawe – wręcz nieziemskie – przedsięwzięcie i nie myliliśmy się!

5. Co nas spotkało po drodze?

Podobnie jak przy najdalszych, międzygwiezdnych podróżach, tak i tutaj, kompleksowe wsparcie marketingowe wymagało podjęcia odpowiednich kroków i to na kilku różnych płaszczyznach. Nasi specjaliści od SEO, Google Ads oraz Social Media przystąpili do pracy i – niczym załoga Apollo 11 – z werwą ruszyli na tę kosmiczną ekspedycję!

SOCIAL MEDIA (Facebook, Instagram)

Naszym zamiarem jest atrakcyjna prezentacja marki i jej produktów oraz aktywne budowanie relacji ze zgromadzoną wokół niej społecznością. Zgodnie z zamysłem, profile w mediach społecznościowych mają być naturalną wizytówką firmy i służyć do promocji jej produktów, ale też stanowić swoistą platformę do kontaktu pomiędzy marką i jej fanami oraz być wartościową bazą wiedzy i źródłem inspiracji dla zgromadzonych wokół niej użytkowników.

Kiedy przystąpiliśmy do współpracy kanały społecznościowe CO2Art_US na Facebooku oraz Instagramie były już wprawdzie założone, ale jeszcze nic się na nich nie działo. Nasze działania rozpoczęliśmy więc od uzupełnienia niezbędnych informacji na obydwu profilach oraz konfiguracji sklepu na platformie Facebook. Przygotowaliśmy szkic komunikacyjny oraz szczegółową strategię prowadzenia kampanii w systemie reklamowym Facebook Ads oraz Instagram Ads. Opracowaliśmy przemyślaną i dopasowaną kreację graficzną oraz stworzyliśmy serię postów, ściśle nawiązujących do branży i odpowiadających na najważniejsze potrzeby zebranej społeczności.

Obecnie treści na profilach publikowane są systematycznie. Na bieżąco zajmujemy się również obsługą i optymalizacją kampanii reklamowych Facebook Ads oraz Instagram Ads. Prowadzimy kampanie wizerunkowe, na ruch na stronę WWW, na polubienia (Facebook) oraz sprzedażowe osiągając co miesiąc bardzo dobre wyniki!

GOOGLE ADS

Prace nad aktualnym kontem Google Ads rozpoczęliśmy od audytu konta oraz audytu analityki i tagów. Dzięki temu, mogliśmy ocenić rezultaty do tej pory prowadzonych działań i zaproponować konkretne rozwiązania, które będą miały pozytywny wpływ na funkcjonowanie kampanii reklamowych.

Wyznacznikiem naszych działań były tutaj od początku wyniki przeprowadzonego audytu oraz budżet Klienta, czyli suma środków, jaką może on przeznaczyć na tę inwestycję. Wybierając konkretny typ kampanii, wzięliśmy pod uwagę takie czynniki, jak: konkurencyjna branża, zmieniające się czynniki rynkowe, ogromny rynek zbytu, jakim są Stany Zjednoczone oraz ściśle określony budżet Klienta. Postanowiliśmy skupić się na działaniach ściśle performance, które kontynuujemy do dzisiaj.

POZYCJONOWANIE – SEO

W celu jak najlepszego dopasowania witryny do aktualnych wytycznych Google, nasze prace rozpoczęliśmy od kompleksowej analizy i audytu SEO. Po audycie, Klient otrzymał od nas listę wykrytych problemów i błędów oraz konkretnych rozwiązań i wytycznych z zaleceniem ich jak najszybszego wdrożenia.

Obecnie, systematycznie, co miesiąc przygotowujemy dokładne instrukcje, w jaki sposób i pod jakie frazy przygotować 5 kolejnych podstron (kategorii lub artykułów na blogu). Co miesiąc pozyskujemy również, w ramach cyklicznego linkbuildingu, kilkadziesiąt jakościowych linków dla odpowiednich podstron, żeby wzmocnić przygotowane podstrony i treści.

DZIAŁANIA DODATKOWE

Okazyjnie, pod konkretne akcje marketingowe, przygotowujemy różnego typu materiały promocyjne (m.in. plakaty, czy reklamy prasowe), opracowujemy projekty newsletterów oraz tworzymy kolejne strony typu Landing Page.

Zespół z dbałością prowadzi nasze kampanie przeznaczone na rynek amerykański, co przynosi bardzo wysokie efekty.

Karol - właściciel marki CO2Art

6. Efekty naszych działań

SOCIAL MEDIA

Profile marki w mediach społecznościowych, zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie skierowane są do mocno sprofilowanej publiczności – miłośników akwarystyki słodkowodkowodnej, którzy korzystają lub dopiero będą korzystać z CO2 w swoim akwarium. W wyniku naszych działań, treści publikowane na profilu CO2Art_US docierają miesięcznie do ponad 100 tysięcy użytkowników na Facebooku i kilkudziesięciu tysięcy użytkowników na Instagramie (faktycznie zainteresowanych tą tematyką). W wyniku kampanii na ruch na WWW, od lutego do końca grudnia 2022 sklep odwiedziło niemal 2400 osób. W ramach prowadzonych kampanii sprzedażowych, co miesiąc sprzedajemy (bezpośrednio) średnio 11 produktów (kampanie sprzedażowe są prowadzone od marca). Profil od uruchomienia do grudnia 2022 na Facebooku polubiło niemal 1800 osób, na Instagramie około 300 użytkowników. Te liczby pokazują, że działania marketingowe w social mediach stanowią realne wsparcie w promocji marki oraz jej produktów.

GOOGLE ADS

Niezwykle istotną metryką w przypadku działań performance (pracujących na bieżący poziom sprzedaży) jest ROAS. Pandemia, kryzys związany z wojną, a nawet obligatoryjne przekonwertowanie kampanii z SCC na PM przyniosło niezwykle trudne otoczenie rynkowe. Mimo to nasze regularne działania przynoszą realne efekty. Tylko od stycznia do końca października 2022 roku, w porównaniu do poprzedniego roku na koncie odnotowaliśmy większą liczbę konwersji i to o 34,5%(!), co dało spadek kosztów konwersji (CPA) o 13,4% i poprawę współczynnika konwersji (CR) o ponad 36%!
Więcej o naszych działaniach oraz osiągniętych wynikach możesz przeczytać w naszym Case Study: Google Ads – CO2Art. Te dane potwierdzają, że nasze systematyczne działania w ramach kampanii Google Ads faktycznie mają sens. Dlatego wciąż trzymamy rękę na pulsie i tak, jak załoga statku kosmicznego, tak i my – wciąż czuwamy nad prawidłowym przebiegiem naszej międzygalaktycznej podróży!

SEO

W wyniku prowadzonych przez nas działań widoczność strony cały czas dynamicznie rośnie. Na początku naszej współpracy do witryny kierowało 2440 linków. Natomiast, po kilku miesiącach intensywnych działań, w grudniu 2022 roku, do strony prowadziło już 3130 linków. To wzrost o 28,3%. Według Domain Raiting (DR), zewnętrznego wskaźnika narzędzia Ahrefs, liczba jakościowych linków prowadzących na stronę systematycznie wzrasta. Serwis pojawia się na coraz więcej fraz w TOP 10, TOP 50 i TOP 100 wyników. Od momentu rozpoczęcia naszych działań do końca grudnia 2022 liczba słów kluczowych wzrosła:

  • o 40% w top 10,
  • o 48% w top 50,
  • o 49% w top 100.

Zaprezentowane powyżej dane, przekładają się na konkretny i realny wzrost użytkowników odwiedzających stronę z „organica”. Jest to przyrost o 500% (luty vs grudzień 2022) i co ważne podkreślenia – jakościowego, bardzo dobrze konwertującego ruchu. Dzięki odpowiednim i cyklicznym wdrożeniom w zakresie content marketingu, a także odpowiedniej dywersyfikacji linkbuildingu, skuteczność oraz efektywność kanału SEO dynamicznie wzrasta. A nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa 🙂


Wskazane wyniki pokazują więc wyraźnie, że nasze działania SEO przynoszą widoczne efekty i warto je kontynuować. Dlatego nie zwalniamy! Nasza kosmiczna misja wciąż trwa!

efektywne rozwiązania
E-marketing w najwyższej formie

Wypełnij BRIEF

Twoja firma potrzebuje skutecznego marketingu w Internecie?
Wypełnij brief, aby otrzymać
dopasowaną ofertę!

podobne realizacje
zobacz również

ARIA Development

marketingrealizacje

Więcej

OW Wrzos

marketingrealizacjestrony WWW

Więcej

Clinica Uśmiechu

marketingrealizacjestrony WWW

Więcej