Klient
ARIA Development
Data
trwająca współpraca od roku 2020
Zakres prac
Obsługa w zakresie marketingu internetowego:
- marketing w social mediach – kampanie Facebook Ads,
- kampanie Google Ads.
Odwiedź online:
- strona WWW: ariadevelopment.pl
- profil FB: fb.com/AriaDevelopmentPolska
UNIVERSE VENTURES
Realizacja obsługi z zakresu marketingu internetowego dla ARIA Development
1. Kto nas wysłał na misję?
ARIA Development to prężnie rozwijająca się firma deweloperska, która prowadzi swoje inwestycje na stołecznym i podwarszawskim rynku nieruchomości. Firmę tworzą prawdziwi pasjonaci, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie w realizacji skomplikowanych projektów deweloperskich i komercyjnych.
ARIA Development zajmuje się budową funkcjonalnych i kameralnych osiedli w bliskim otoczeniu przyrody, które położone są obok najważniejszych szlaków komunikacyjnych. Jej projekty wyróżniają się dbałością o najdrobniejsze detale. Spółka wykorzystuje nowoczesne technologie oraz ekologiczne i inteligentne rozwiązania, które gwarantują wysoką energooszczędność i ergonomiczność użytkowanych lokali.
2. Cel naszej misji?
Deweloper zgłosił się do nas pod koniec 2020 roku. Zależało mu, aby dotrzeć do nowych, potencjalnych klientów i wypromować wśród nich swoją najnowszą inwestycję. Doskonale zdawał sobie sprawę z potencjału, jaki drzemie w systemach reklamowych Facebook’a i Google’a. Chciał z nich skorzystać, jednak potrzebował wsparcia – tutaj pojawiliśmy się MY (adencyjny zespół do zadań specjalnych). 🙂 Szybko ustaliliśmy zakres prac i przystąpiliśmy do realizacji tej wyjątkowej, kosmicznej ekspedycji!
Nasza współpraca objęła działania z zakresu marketingu internetowego, tj.: obsługę oraz prowadzenie kampanii Facebook Ads oraz tworzenie kampanii marketingowych w Google Ads, które – niezmiennie – prowadzimy do dzisiaj.
Naszym celem jest:
- zwiększenie świadomości marki w świecie online,
- zdobycie nowych kontaktów zainteresowanych promowaną inwestycją,
- zwiększenie ruchu użytkowników na stronie WWW zainteresowanych ofertą,
- finalnie – zwiększenie liczby sprzedanych nieruchomości.
W kampanii Google Ads korzystamy m.in. z kampanii brandowej w sieci wyszukiwania, kampanii dynamicznej w sieci wyszukiwania (DSA), kampanii w sieci reklamowej (GDN), remarketingu, kampanii w sieci wyszukiwania na zadane słowa kluczowe oraz kampanii Performance Max.
W kampaniach Facebook Ads korzystamy z kampanii na ruch na stronę WWW oraz kampanii na leady. Wcześniej również z kampanii stricte na zasięg, z której obecnie – po osiągnięciu zamierzonego celu – zrezygnowaliśmy skupiając się w tym momencie na kampaniach stricte „zadaniowych”.
3. Jaki charakter ma nasza podróż?
Na początku naszej kosmicznej podróży skupiliśmy się na ustaleniu szczegółowego planu działania. Opracowaliśmy lejek sprzedażowy, który pozwolił nam dokładnie rozpisać ścieżkę klienta. W pierwszym etapie postawiliśmy na budowanie większej rozpoznawalności marki. W kolejnym naszym celem było/jest zwiększenie ruchu na stronie WWW wśród osób, które są zainteresowane ofertą zakupu nieruchomości. Z tej grupy, wyodrębniliśmy użytkowników, którzy wykazywali największe szanse na finalną konwersję, czyli na zakup mieszkania/lokalu i odpowiednimi kanałami, narzędziami oraz komunikatami (copy&design) próbowaliśmy przekonać ich do nabycia tej konkretnej, promowanej inwestycji.
Kosmiczna ekspedycja trwa stawiając przed nami kolejne, ciekawe wyzwania. Na bieżąco reagujemy na wszelkie zmiany na rynku nieruchomości. Kontrolujemy również wszystkie modyfikacje, jakie zachodzą w systemach reklamowych Facebook Ads i Google Ads. Analizujemy otrzymane wyniki, wnikliwie – niczym przez teleskop Hubble’a – obserwujemy zachowania użytkowników i odpowiednio dopasowujemy zakres naszych działań i rodzaj prowadzonych kampanii do bieżącej sytuacji.
Gwarantujemy odpowiedni dobór kampanii do realizacji konkretnych celów. Zwracamy uwagę na dostępne możliwości i potencjał prowadzonych działań. Na bieżąco analizujemy otrzymane wyniki i – w razie konieczności – reagujemy podejmując się niezbędnych optymalizacji.
4. Dlaczego udaliśmy się w tę kosmiczną podróż?
Sprzedaż nieruchomości to niełatwe zadanie. Atrakcyjna lokalizacja i konkurencyjne ceny mogą nie wystarczyć. Bez odpowiedniego rozgłosu, prestiżu, rozpoznawalności i zaufania ze strony potencjalnych klientów, sprzedaż inwestycji może stać w miejscu. Tym bardziej na stołecznym i podwarszawskim rynku, gdzie konkurencja jest ogromna. Doskonale te aspekty rozumiał nasz Klient – ARIA Development, dlatego po pomoc w promocji swojej najnowszej inwestycji zgłosił się wprost do naszej kosmicznej agencji. 🙂
Marketing na rynku nieruchomości odgrywa ogromną rolę! Pozwala wyróżnić ofertę na tle konkurencji i dotrzeć do potencjalnych klientów, a także realnie wpłynąć na zwiększenie sprzedaży. Potencjał jest tutaj ogromny! Trzeba tylko wiedzieć, jak odpowiednio z niego skorzystać.
W naszych działaniach, po analizie, wybraliśmy 2 kanały komunikacyjne: skupiliśmy się na prowadzeniu i optymalizacji kampanii reklamowych Facebook Ads oraz Google Ads.
5. Co nas spotkało po drodze?
Współpraca z Aria Development trwa nieprzerwanie od końca 2020 roku. Do naszych zadań należy promocja inwestycji (osiedle Natura 1 i Natura 2) zlokalizowanej w bliskim sąsiedztwie stolicy, w Wieliszewie i pozyskiwanie potencjalnych klientów zainteresowanych ofertą dewelopera.
Trzymamy rękę na pulsie. Na bieżąco reagujemy na wszystkie zmiany i modyfikacje, zarówno w otoczeniu dewelopera, jak i w wykorzystywanych systemach reklamowych, w tym m.in. na:
- zmiany w ofercie – oddanie do sprzedaży kolejnego etapu inwestycji, promocję na miejsce parkingowe, rabat na mieszkanie, etc.
- zmiany na rynku nieruchomości – wywołane obecną sytuacją gospodarczą w kraju, sytuacją militarną na Ukrainie, mniejszą zdolnością kredytową Polaków, etc.
- zmiany w systemie reklamowych Facebook’a – pojawienie się reklam szczególnych kategorii, wśród których znalazły się również te, dotyczące branży nieruchomości, przez co opcje targetowania reklam zostały mocno zawężone,
- zmiany w systemie reklamowych Google – zastąpienie inteligentnych kampanii reklamowych i lokalnych kampaniami typu Performance Max, co wymagało pewnej reorganizacji w strukturze prowadzonych kampanii.
Cyklicznie wprowadzamy niezbędne aktualizacje – zarówno w obrębie samych komunikatów, jak i całych kampanii. Dzięki temu, w ramach prowadzonych działań, regularnie udaje nam się dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów zainteresowanych ofertą dewelopera.
6. Nasze działania marketingowe
W ramach naszych działań marketingowych zajmujemy się prowadzeniem i optymalizacją kampanii Facebook Ads i Google Ads. Dbamy o to, by komunikaty, które trafiają do użytkowników – zarówno za pośrednictwem Facebooka, jak i Google były spójne, zarówno pod względem treści, jak i samych grafik. Na bieżąco współpracujemy z grafikiem dewelopera dając jasne instrukcje, co do przygotowanych kreacji. W efekcie obydwie kampanie doskonale ze sobą współpracują i wzajemnie się uzupełniają. Pozwala nam to budować konkretny wizerunek marki, tworzyć stabilne relacje z odbiorcami i docierać do nich na różnym etapie procesu zakupowego.
SOCIAL MEDIA – FACEBOOK
Współpraca z Klientem dotyczy prowadzenia i optymalizacji kampanii reklamowej Facebook Ads.
Rozpoczynając nasze działania opieraliśmy się na realizacji kilku celów, tj. budowaniu rozpoznawalności marki, zwiększeniu ruchu na stronie WWW oraz pozyskiwaniu potencjalnych klientów zainteresowanych ofertą dewelopera. W tym celu, na początku naszej współpracy, uruchomiliśmy kampanię na zasięg, na ruch na stronę WWW oraz na leady. Nasze komunikaty kierowaliśmy do osób potencjalnie zainteresowanych ofertą zakupu nieruchomości.
Wraz z pojawieniem się reklam szczególnej kategorii musieliśmy nieco przeorganizować dotychczas prowadzone kampanie. Kategoria: nieruchomości narzuciła nam bowiem pewne ograniczenia w targetowaniu. Niezbędne było więc opracowanie nowych grup docelowych z uwzględnieniem wszystkich nałożonych przez platformę ograniczeń oraz odpowiednie dopracowanie komunikatów reklamowych. Finalnie, właściwie dobrany target oraz jasny i trafny przekaz reklamowy spowodowały, że wprowadzone ograniczenia w żaden negatywny sposób nie wpłynęły na osiągane wyniki.
Obecnie w ramach naszych działań prowadzimy kampanie na ruch na stronę WWW oraz na kontakty, w których od początku naszej współpracy (styczeń 2021 – marzec 2023) osiągnęliśmy następujące rezultaty:
- w kampanii na ruch na stronę WWW dotarliśmy w sumie do niemal 325 tysięcy użytkowników, wygenerowaliśmy 15 477 wyświetleń strony docelowej, przy średnim koszcie 1,03 zł za wykonaną czynność,
- w kampanii na leady pozyskaliśmy łącznie 646 kontaktów, co daje ok. 24 pobranych kontaktów w miesiącu, przy średnim koszcie 23,36 zł za kontakt.
Pomimo trudnej sytuacji w jakiej znalazł się obecnie rynek pierwotny nieruchomości, liczba zapytań o mieszkania i lokale usługowe z oferty dewelopera wciąż utrzymuje się na bardzo zadowalającym poziomie. Liczba kontaktów pobranych w ramach kampanii na leady to wciąż około 24 pobranych kontaktów miesięcznie. Nasze komunikaty trafiają do przemyślanej, ściśle określonej grupy odbiorców, która wykazuje realne zainteresowanie inwestycją.
GOOGLE ADS
Współpraca dotyczy kompleksowego prowadzenia i optymalizacji kampanii Google Ads.
Początek naszych działań sięga grudnia 2020 roku. Zatem z marką na tym polu współpracujemy już ponad 2 lata! Prowadzimy kampanie w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, w tym również kampanie Performance Max.
Kampania PM przechodziła wiele zmian, m.in. w obrębie sygnałów dotyczących grupy odbiorców, contentu oraz kreacji graficznych, co pozwoliło nam wypracować właściwe kombinacje i finalnie osiągnąć bardzo dobre wyniki. W tym momencie Performance Max wypada najkorzystniej spośród wszystkich prowadzonych dla tego konta kampanii.
W ciągu ostatnich 180 dni (w porównaniu do adekwatnego okresu w roku poprzednim) widać rosnący trend wzrostu konwersji. Wskaźniki (liczby wyświetleń, reklam i klików) są tutaj również bardzo optymistyczne. Odnotowaliśmy wyraźne wzrosty w liczbie konwersji, tj.: o 54% wzrosła liczba zapytań o cenę, mamy o 27% więcej połączeń telefonicznych z WWW, odnotowaliśmy też o 128% więcej przesłanych formularzy kontaktowych oraz o 50% więcej zapytań za pośrednictwem e-maila. Co więcej, koszt pozyskania konwersji spadł jednocześnie o 13%.
Fakt, że nasze działania w obrębie kampanii Google Ads faktycznie mają sens i przynoszą oczekiwane rezultaty, potwierdza m.in. to, że ponad 71% użytkowników strony WWW pochodzi właśnie z kampanii Google Ads i wykazuje cechy bardzo jakościowego, pożądanego ruchu!
Marketing skrojony na miarę!
Rozwiń z nami swój biznes w Internecie.
Wypełnij brief, aby otrzymać
dopasowaną ofertę!
To co wyróżnia Adencję na tle innych agencji, to rzetelność, kreatywność i wysokiej jakości obsługa. Jesteśmy zadowoleni z naszej współpracy.
Zobacz papierową wersję
Wojciech Chotkowski - Prezes Zarządu