Klient

ITwiz

Data

trwająca współpraca od roku 2017

Zakres prac

Kompleksowa budowa strony internetowej / portalu WWW w technologii RWD:

[WordPress, RWD, SpeedPage, MobileFriendly, ACF – pola elastyczne, optymalizacja pod SEO, podstawowe zabezpieczenia WP, administracja WWW oraz rozwój strony, bieżące wdrażanie nowości funkcjonalnych oraz udogodnień UX’owych]


Marketing internetowy w zakresie:
  • pozycjonowanie SEO,
  • okresowe kampanie Google Ads,
  • Social Media – kampanie reklamowe Faceboook Ads + LinkedIn Ads,
  • obsługa WWW [administracja WWW, wdrażanie nowych funkcjonalności itd.] oraz budowa dedykowanych Landing Pages dla akcji marketingowych,
  • doradztwo marketingowe,
  • identyfikacja wizualna: kreacja grafik oraz bannerów, tworzenie materiałów promocyjnych oraz reklamowych, projektowanie KV.

 

Odwiedź online:

UNIVERSE VENTURES

Realizacja projektów budowy kilku stron WWW oraz obsługi z zakresu marketingu internetowego dla ITwiz

1. Kto nas wysłał na misję?

ITwiz to lider w Polsce wśród mediów o tematyce biznesowo-informatycznej. To przede wszystkim serwis informacyjny, ale również miesięcznik dostępny w wersji drukowanej i cyfrowej, który – swoją drogą – doliczył się już setnego wydania! Marka realizuje także spotkania networkingowe i konferencje prowadzone przez najlepszych ekspertów specjalizujących się w nowoczesnych technologiach. Jest twórcą corocznego rankingu firm IT „ITwiz Best 100 – Ranking Firm IT” oraz społeczności CXO HUB – zrzeszających CIO polskich przedsiębiorstw, szefów IT oraz liderów największych firm w Polsce.
ITwiz.pl to innowacyjna – wręcz kosmiczna – platforma WWW służąca do kontaktu między dostawcami i odbiorcami technologii IT w biznesie. Twórcy tego portalu wyszli mocno poza utarte schematy i wystrzelili ten projekt daleko poza standardową, utartą skalę!

2. Cel naszej misji?

Zgłaszając się do nas w 2017 roku, twórcy serwisu szukali wsparcia w zakresie marketingu internetowego i budowy nowej strony WWW. Projekt od początku wyglądał na nietuzinkowy! Miesięcznik ITwiz wydawany jest na rynku od 2013 roku. „Misją serwisu jest dostarczanie specjalistycznych porad, rzetelnej wiedzy oraz eksperckich opinii o rozwiązaniach informatycznych.” ITwiz porusza szeroką tematykę branży IT, zwracając uwagę na biznesowe aspekty technologii i opisywanych projektów. To zupełnie nowe podejście do informowania o rynku, technologiach i trendach związanych z nowoczesnym IT w przedsiębiorstwach.
Nasza wspólnie prowadzona rakieta wystartowała! Od tego czasu, podejmujemy się realizacji wielu różnych projektów. Za każdym razem cel jest jeden – dostarczyć Klientowi produkt, który będzie idealnie odpowiadał na jego aktualne potrzeby.

Nasza współpraca z marką obejmuje:

  • kompleksową budowę całego portalu Itwiz.pl,
  • przygotowanie stron typu Landing Page dopasowanych pod konkretne akcje marketingowe,
  • cykliczne działania z zakresu SEO,
  • prowadzenie okresowych kampanii reklamowych Facebook Ads,
  • prowadzenie okresowych kampanii reklamowych Linkedin Ads,
  • prowadzenie okresowych kampanii reklamowych Google Ads,
  • tworzenie okazjonalnych materiałów reklamowych,
  • doradztwo marketingowe,
  • identyfikację wizualną – bannery, infografiki, ikony, dodatki WWW.

W czasie naszej dotychczasowej współpracy, podjęliśmy się realizacji wielu wspólnych projektów. Jednak, jak w każdej podróży i tutaj – wraz z upływem czasu – zmienia się jej charakter, pojawiają się nowe cele i kolejne zadania. To naturalne, zwłaszcza w tak dynamicznej branży jak branża IT. Nasza współpraca ewoluuje – rozumiemy to, dlatego na bieżąco wsłuchujemy się w potrzeby Klienta i proponujemy rozwiązania dostosowane do jego oczekiwań.

3. Jaki charakter ma nasza podróż?

Ciągle w biegu 🙂 Gdybyśmy mieli określić to jednym słowem, pewnie powiedzielibyśmy, że jest to bieg z przeszkodami! Które, na szczęście, udaje nam się wspólnie z Klientem pokonywać z sukcesem! Branża IT jest niesamowicie dynamiczna. Nie dziwi więc fakt, że dokładnie tak też wygląda nasza współpraca.

Nasze działania rozpoczęliśmy od stworzenia strony WWW dla serwisu informacyjnego Itwiz.pl (rok 2018-2019). Zgodnie z założeniami projektu strona miała:

  • być wykonana w technologii Responsive Web Design (RWD),
  • mieć optymalną szybkość ładowania się,
  • uwzględniać standardy i dobre praktyki UX,
  • być zoptymalizowana pod SEO,
  • umożliwiać łatwą i intuicyjną administrację,
  • odpowiadać na indywidualne wymagania dotyczące edycji i umieszczania tekstów (dodatkowe nagłówki, table of content, wyróżnione podsumowania etc.).

Po wdrożeniu WWW, nasza kosmiczna ekspedycja nabrała jeszcze większego tempa i szybko pojawiły się kolejne międzygalaktyczne wyzwania, tj.:

  • SEO – pozycjonowanie serwisu itwiz.pl,
  • budowa stron typu Landing Page pod konkretne akcje marketingowe,
  • prowadzenie okresowych kampanii Facebook Ads, Linkedin Ads, Google Ads,
  • doradztwo marketingowe,
  • kreacja grafik oraz bannerów, tworzenie materiałów promocyjnych oraz reklamowych, projektowanie KV.

Obecnie nasza współpraca opiera się na administracji i rozwoju całego serwisu ITwiz, zarówno pod kątem wizualnym, jak i funkcjonalnym. Od wdrożenia strony w 2019 roku do końca 2022 roku wdrożyliśmy aż 56 udoskonaleń. Dodatkowo Klient może też liczyć na nasze wsparcie przy realizacji konkretnych akcji marketingowych. Gwarantujemy fachowe doradztwo, wykonanie funkcjonalnych, zgodnych z zasadami UX stron WWW oraz przygotowanie, uruchomienie i optymalizację kampanii reklamowych Facebook Ads, Linkedin Ads oraz Google Ads. Od kwietnia 2020 roku w nieprzerwany sposób prowadzimy dla serwisu regularne działania z zakresu SEO.

4. Co nas spotkało po drodze?

Nasza kosmiczna ekspedycja z ITwiz to od początku niezwykła podróż! Wspólnie z Klientem zrealizowaliśmy wiele projektów, w których osiągnęliśmy rewelacyjne wyniki – można więc śmiało powiedzieć, że dotarliśmy do najdalszych galaktyk o nazwie „KPI: zrealizowano!”

Dla Klienta stworzyliśmy nie tylko rozbudowany i funkcjonalny serwis informacyjny, który pozwala na publikację i wyszukiwanie tysięcy różnego rodzaju artykułów! Przejmując serwis pod administrację, niezwłocznie wykonaliśmy również kompleksową analizę i audyt SEO w oparciu o podejmowane do tej pory działania, branżę oraz konkurencję. Wnioski z tych materiałów, pozwoliły nam obrać optymalną i skuteczną strategię, a dzięki dopracowanym działaniom SEO i zastosowaniu odpowiednich metod, udało się po 12 miesiącach osiągnąć wzrost wejść miesiąc do miesiąca o 40%! [więcej o naszych działaniach SEO dla ITwiz, możesz przeczytać poniżej w dziale Pozycjonowanie SEO] To, rzecz jasna, przekłada się na wzrost popularności i rozpoznawalności portalu! W trakcie trwania naszej wspólnej, kosmicznej przygody z ITwiz stworzyliśmy także dziesiątki różnego rodzaju materiałów graficznych, niezbędnych do prowadzenia skutecznych działań marketingowych. Kompleksowo wspieramy Klienta również podczas kreowania akcji promocyjnych, projektując funkcjonalne i zgodne z zasadami UX strony WWW typu Landing Page.

„Z zespołem Adencji współpracujemy od 2020 roku. Poprosiliśmy wówczas o przebudowanie naszego podejścia do SEO, ponieważ usługi oferowane nam przez wcześniejszego dostawcę uznaliśmy za nieefektywne. Z naszej perspektywy był to strzał w dziesiątkę. Po nawiązaniu współpracy z Adencją bardzo szybko zauważyliśmy pozytywne zmiany. Otrzymaliśmy również szereg rekomendacji w zakresie konstrukcji treści, a nawet wykorzystanych rozwiązań technicznych – wdrożenie wielu z nich również powierzyliśmy zespołowi Adencji, która potwierdziła swój profesjonalizm i skuteczność działania – efekty, w postaci systematycznego wzrostu pozycji naszego serwisu w wyszukiwarkach, doceniamy cały czas”

Adam Jadczak, redaktor naczelny ITwiz

Nasze działania marketingowe

Nie od dzisiaj wiadomo, że każdą markę tworzą różne elementy. Działające oddzielnie – nie dadzą efektu „WOW”, ale połączone w jedną i spójną całość staną się maszyną napędowa, gdzie wszystkie trybiki będą odpowiednio naoliwione :). Jednym z takich elementów jest świadomy marketing w Internecie. A świat szeroko pojętego marketingu ewoluuje, przez co trzeba trzymać rękę na pulsie. Nieustannie pojawiają się nowe rozwiązania. Dlatego tak ważnym jest, aby dopasować do Klienta odpowiednią strategię, która będzie zgodna z jego celem. Jak mówią słynne słowa Jeff’a Bezos’a: „Twoją marką jest to, co ludzie mówią o Tobie, kiedy wyjdziesz z pokoju”. Dobrze zoptymalizowany marketing jest właśnie tym pokojem, po którego opuszczeniu – cały czas rozmyślamy o danej marce (i o naszym Kliencie :)).

Social Media – Facebook

ITwiz to silna marka, która potrzebowała z naszej strony wsparcia i ukierunkowania działań w social mediach. Podobnie jak w kosmosie, tak i w Social Mediach, wpływ na powodzenie misji ma kilka czynników. Początkowo nasza współpraca obejmowała zarówno prowadzenie profilu na Facebooku, jak i dodatkowe działania reklamowe Facebook Ads. Naszym celem była więc zarówno analiza zewnętrzna (w tym potencjał i potrzeby rynku, analiza marki i konkurencji, badanie globalnych trendów), jak i analiza wewnętrzna firmy (w tym: cele biznesowe, zasoby ludzkie i finansowe, komunikacja i odpowiednia promocja w social media – od postów, po dodatkowe promocje). Codzienny monitoring internetowego otoczenia Klienta umożliwiał nam podejmowanie odpowiednich działań i ich adaptacji do aktualnej sytuacji.

Prowadząc nasze działania dla marki ITwiz w social media, jednocześnie edukowaliśmy Klienta. Informowaliśmy go o każdym aspekcie naszej pracy oraz wdrażaliśmy w wypracowane strategie. W momencie, gdy Klient poczuł się gotowy do samodzielnego działania, oddaliśmy mu stery statku kosmicznego „Social Media ITwiz”. Przekazanie sterów, nie oznacza jednak definitywnego pożegnania – nowy Kapitan zawsze może liczyć na nasze wsparcie i doradztwo, a gdy tylko pojawia się taka potrzeba – nasz zespół jest zawsze gotów dołączyć do kolejnych kosmicznych wyzwań i międzygalaktycznych podróży!

Obecnie – w ramach naszej współpracy w obrębie mediów społecznościowych – współpracujemy z Klientem okazjonalnie – przy promocji konkretnych akcji marketingowych, np. podczas promocji corocznego rankingu firm IT „ITwiz Best 100 – Ranking Firm IT” lub podczas promocji raportu „Inteligentna automatyzacja”. Naszym zadaniem jest wówczas osiągnięcie konkretnego celu np. pobrania odpowiedniej liczby raportów czy też sprzedaży ustalonej liczby egzemplarzy. Na początek obmyślamy efektywną strategię, kolejno tworzymy funkcjonalną stronę WWW (LP, one-page, w zależności od potrzeby), skupiamy się precyzyjnym określeniu grupy docelowej oraz na przygotowaniu odpowiednich kreacji reklamowych (zarówno pod względem treści, jak i grafik), a gdy kampania ruszy – czuwamy nad bieżącą optymalizacją kampanii i realizacją celów.

Podczas jednego z naszych wspólnych projektów, którego celem była promocja pewnego raportu IT, dotarliśmy do ponad 47 tys. użytkowników! W naszych działaniach postawiliśmy na dywersyfikację – tak, by reklamy stanowiły jak najbardziej atrakcyjną formę dla ich odbiorców. Wykorzystaliśmy różne formaty reklam (format video, reklamy statycznej, karuzeli) i skupiliśmy się na dwóch rodzajach kampanii (kampania z formularzem na leady oraz na ruch – kierująca na utworzony Landing Page z możliwością pobrania raportu), które odpowiednio zaplanowaliśmy w czasie. W kampanii na kontakty pozyskaliśmy łącznie 44 kontakty przy średnim koszcie 31,75 zł za jakościowy kontakt. W kampanii na ruch na stronę WWW pozyskaliśmy natomiast łącznie 21 leadów przy średnim koszcie 26,94 zł za trafiony kontakt. Biorąc pod uwagę takie aspekty jak: nisza, której dotyczył raport, trudny i mocno sprecyzowany target (wokół specjalizacji IT) oraz czas trwania kampanii, powyższe wartości w pełni zrealizowały pierwotne założenia. Tym sposobem cel naszej kolejnej kosmicznej wyprawy został osiągnięty!

Pozycjonowanie SEO

Nasze działania SEO rozpoczęliśmy od opracowania audytu zawierającego szczegółową listę rzeczy do wdrożenia w serwisie i strategię działań SEO.

Zmiany techniczne obejmowały m.in.:

  • optymalizację szablonów podstron, tak żeby nowe treści były lepiej oceniane przez algorytm,
  • optymalizację i tworzenie optymalnych pod SEO nagłówków oraz meta tagów,
  • blokadę zbędnych zasobów, podstron niskiej jakości (thin content),
  • wyeliminowanie pustych podstron i przekierowania nieistniejących/usuniętych podstron,
  • poprawę linkowania wewnętrznego w serwisie,
  • optymalizację szybkości ładowania witryny,
  • dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych,
  • wdrożenie odpowiednich mikroformatów,
  • opracowanie zgodnej ze standardami i automatycznie aktualizowanej mapy witryny – w celu szybkiej indeksacji nowych treści,
  • inne drobne poprawki typu: przekierowania 301 w miejsce przekierowań 302, uproszczenie struktury adresów URL.

Od momentu rozpoczęcia projektu widoczność serwisu (kliknięcia, wyszukiwania, średnia pozycja), z kwartału na kwartał, ulega widocznej poprawie. Systematycznie wdrażamy również cykliczną optymalizację kolejnych wpisów pod SEO, prowadzone są także cykliczne działania off-page w postaci pozyskiwania linków z serwisów zewnętrznych w celu dalszej i ciągłej poprawy wyników SEO. Na bieżąco reagujemy na aktualne tematy i wydarzenia z branży IT – tworzymy nowe podstrony, dodajemy kolejne frazy, które promujemy „od zera”, by pojawiać się na frazy, których aktualnie szukają Internauci. Te wzrosty i poprawę pozycji na nowe, ważne, newsowe frazy widać również w narzędziu SEMStorm. W TOP10 mamy obecnie ponad 2,34 tysięcy fraz, w TOP50 natomiast 15,8 tysięcy fraz.

Poprzedni rok 2022 zakończyliśmy z wynikiem ponad 333 tys. sesji z SEO (318 tys. kliknięć według danych GSC) [pełne wyniki dostępne na poniższej infografice]. Dane po niecałych 3 miesiącach 2023 roku wskazują, że w tym roku uda się pobić ten wynik! Po pierwszym kwartale będziemy mieli bowiem już blisko 92 tys. sesji z SEO (84 tys. kliknięć według danych GSC)! A to wcale jeszcze nie koniec naszej kosmicznej podróży!

otwórz się na kosmiczne wyzwania z naszym teamem
bądź jak ITwiz :)

Wypełnij BRIEF

Zainteresowany?
Wypełnij brief, aby otrzymać
dopasowaną ofertę!

podobne realizacje
zobacz również

CO2Art

marketingrealizacje

Więcej

Clinica Uśmiechu

marketingrealizacjestrony WWW

Więcej

ARIA Development

marketingrealizacje

Więcej