Klient

Quantera - Narodowe Centrum Nauki

Data

proces ciągły 2018-2019

Zakres prac

  • Projekt identyfikacji wizualnej

[key visual, logo, księga znaku, wizytówka, papier firmowy, teczka, broszura informacyjna, folder, ulotka, plakat, rollup, projekt strony WWW]

UNIVERSE VENTURES

Realizacja projektu budowy identyfikacji wizualnej dla organizacji QuantERA nadzorowanej przez Narodowe Centrum Nauk

1. Kto nas wysłał na misję?

Jak podaje Narodowe Centrum Nauki (NCN) „QuantERA jest siecią 32 organizacji finansujących naukę w 26 krajach, koordynowaną przez Narodowe Centrum Nauki, wspierającą badania naukowe z zakresu technologii kwantowych. (…) Ponadto do celów QuantERY należą również: wspieranie współpracy międzynarodowej w dziedzinie technologii kwantowych, zacieśnienie współpracy z przemysłem, opracowanie wytycznych dotyczących odpowiedzialnego prowadzenia badań naukowych oraz kształtowanie polityki naukowej związanej z tworzeniem instrumentów finansowania nauki.”

A teraz po naszemu 🙂

NCN jest agencją powołaną do wspierania działalności naukowej, która m.in. nadzoruje działania w ramach projektu QuantERA, zajmującego się badaniami dotyczącymi technologii kwantowych. Gdy podjęto decyzję o powstaniu tego projektu, zaistniała konieczność stworzenia dla niego identyfikacji wizualnej. W tym celu ogłoszono konkurs na projekt logo i księgę znaku. Postanowiliśmy przystąpić do niego… i wygraliśmy!

2. Cel naszej misji?

Tym razem zadanie było na prawdę kosmiczne! Zaczęło się od zaprojektowania loga, które zwyciężyło!

Po ogłoszeniu wyników konkursu, gdy okazało się, że nasz projekt jest najlepszy, postanowiono, że koniecznym jest stworzenie akcydensów (m.in. wizytówki, papier firmowy, teczka), materiałów reklamowych (m.in. ulotki, broszury, foldery, plakat, rollup) oraz projektu graficznego strony WWW.

3. Jaki charakter miała nasza podróż?

Nie ukrywamy, że początek był ciężki! Inicjując pracę nad jakimkolwiek projektem, rozpoczynamy między innymi od tego, że wdrażamy się i analizujemy rodzaj działalności. Próbujemy zapoznać się z branżą i lepiej zrozumieć potrzeby klienta. Taki rekonesans jest niezbędny i bez niego ciężko stworzyć wartościowy produkt. Tym razem chodziło jednak o TECHNOLOGIE KWANTOWE! Hmm… Fizyka nigdy nie była naszą najmocniejszą stroną, dlatego zanim pojawiły się pierwsze pomysły na logo, trzeba było nieco wysilić szare komórki! Tak więc: czytaliśmy, szukaliśmy inspiracji, szkicowaliśmy… Na szczęście, czasem pojawia się w głowie iskierka olśnienia i potem idzie już z górki! Tym razem właśnie tak było!

4. Co nas spotkało po drodze?

Istotą tego projektu było stworzenie kreacji, która w pełni odda ducha organizacji. Głównym założeniem podczas projektowania znaku było stworzenie loga, które będzie posiadało zdolność adaptacji do różnych nośników, będzie czytelne, łatwe do zapamiętania i silne w odbiorze, a także będzie posiadało potencjał do stworzenia na jego podstawie identyfikacji wizualnej. Konstruując znak posługiwaliśmy się skojarzeniami związanymi z poruszaniem się cząsteczek i ich wzajemnym oddziaływaniem. Znak symbolizuje pewną stałość (poprzez powtarzalność elementów w sygnecie), a jednocześnie obrazuje ruch, przenikanie (ogonek Q, który celowo wyłamuje się z zamkniętej formy). Logo jest jednocześnie statyczne i dynamiczne.

Nasze podstawowe założenia

Podczas tworzenia wszystkich materiałów, które przez najbliższe kilka lat mają być wizytówką tego projektu, chcieliśmy uchwycić cechy, które bezpośrednio kojarzą się z ideą. Musieliśmy jednak pamiętać, że wszystkie materiały muszą być przede wszystkim skupione na treści jaką mają przekazać. Wspólnie z Klientem postawiliśmy także na granat, celem podkreślenia profesjonalnego charakteru działalności. By wrażenie wzmocnić materiały utrzymaliśmy w minimalistycznym stylu.

skontaktuj się z nami
teraz Twoja kolej

Wypełnij BRIEF

Marzysz o silnej, wyróżniającej się identyfikacji wizualnej?
Wypełnij brief, aby otrzymać
dopasowaną ofertę!

podobne realizacje
zobacz również

Best For Home

identyfikacjamarketingrealizacjesklepy WWW

Więcej

Platforma Izolacji

identyfikacjarealizacjesklepy WWW

Więcej